Kuid lisaks lastele koolirõõmu pakkumisele oli sel päeval ka tõsisem eesmärk. Nimelt oli iga tegevuskeskuse juures ka vaatleja. Vaatleja ülesandeks oli jälgida laste kognitiivseid ja sotsiaalseid oskusi: kuidas suudab laps paigal istuda, kui kiiresti ta ühelt tegevuselt teisele üle läheb, kas ta suudab oodata oma järjekorda vestluses, kas ta kuulab õpetajat ja julgeb küsida-vastata, on ta kaaslaste suhtes sõbralik, viisakas jne. Nende vaatluste tulemused aitavad meil paremini lapsi klassidesse jagada. Sel kombel püüame vältida seda, et palju rahutuid lapsi satuks ühte klassi. Kui vaatluste käigus jäävad silma ka tõsisemad omapärad, siis võetakse lapse vanemaga ühendust, et last põhjalikumalt uurida ja leida talle sobiv õppekava ning õpikeskkond. Eelmisel aastal samalaadse keskustepäeva tulemused aitasid meil küllalt objektiivselt prognoosida ka loodavate õpiabirühmade arvu ning logopeedilise abi vajadust.

Õpetajatele oli see tõsine tööpäev - korraga olid töös 16 tegevusjuhendajat ja 16 vaatlejat! Samaaegselt laste tegutsemisega toimus saalis infotund laste vanematele.

Nagu Keila Koolis traditsiooniks, moodustatakse ka selle aasta kooliuusikutest muusika süvaklass ja tantsuklass. Nendesse klassidesse toimusid juba katsed. Muusika süvaklassi kandideerijatel uuriti viisipidamist ja rütmitunnet, tantsuklassi pürgijatega tehti mõned ühised tantsusammud. Uuriti ka laste huvi ja soovi nende tegevustega rohkem tegeleda.

Need lapsed, kel huvi muusika ja tantsu vastu nii suur ei ole, saavad oma andeid arendada valikainete tunnis. Meie koolis rakendatakse valikainete süsteemi ka I kooliastmes, kus lapsed saavad ühe tunni nädalas ise valida ja tegeleda oma lemmikõppeainega. Olgu see siis matemaatika, kunst, loodus või võõrkeel.

Vastuvõtukomisjon kinnitab klasside nimekirjad 23. aprillil. Alates 25. aprillist saavad vanemad kas telefoni teel (6781133) või kohale tulles teada, millisesse klassikomplekti laps on arvatud. Muusika- ja tantsuklasside nimekirjad avalikustatakse koodidena ka kooli kodulehel.

Usume, et uutel koolilastel saab olema palju koolirõõme ja et neil jätkub uudishimu ning teada tahtmise soovi pikkadeks kooliaastateks.