Õuel on uuesti tegevus

Märjamaa Nädalalehe esimene kohtumine Nikolajevitega toimus 2011. aasta suve hakul. Vahepealse aja jooksul on mõnigi toonane plaan hakanud realiseeruma.

Nii on töökojahoone läbijooksev katus saanud suures osas korda, uued aknad on ostetud ja ootavad ette panemist.

Teises hoones tegutsevad rentnikena väike autoremonditöökoda ja saekaater - nii et suur hoonetekompleks on hakanud tasapisi elustuma.

 „Kohalikud inimesed kasutavad vähe meie teenuseid," ei teinud ladusat eesti keelt kõnelev Aleksandr saladust, kuigi kunagise loo eesmärk oli Etambist just kohalikele teada anda.

Küll on neid leidnud kliendid Venemaalt ja teistest riikidest ning suust-suhu leviv positiivne tagasiside on klientuuri aina kasvatanud.

Suvel on olnud kordi, kui rändurid on jõudnud nende territooriumile, laenanud siit matkaauto ja sõitnud Eestit avastama. Suurepäraseks orientiiriks OÜ Etamp leidmisel on seejuures Märjamaa kirik, mis asub siinsamas kõrval ja mida firma oma asukoha tutvustamisel alati rõhutab. Elu on näidanud, et rändurid vajavad siin väikest kämpingute kohta ja see saab nende kinnistu serval juba sel suvel olema. Oma esindus on neil ka Saaremaal.

Laika on nagu Ferrari või Armani

Uusima mudeli näiteks aeti seekord õuele Fiat Ducato baasil ehitatud Laika matkaauto, mille esindaja ja edasimüüja Eestis on OÜ Etamp. Aleksandr võiks pikalt rääkida Laikast, mis sobib väga hästi sõitmiseks Põhjamaa oludes ja mis sai oma nime kosmosesse lennutatud koera järgi.

Itaalia tehases on valmistatud neid autosid ligi 50 aastat. Kohapeal käies oleks ta veel palju kauem soovinud vaadata, kuidas neid eksklusiivseid mudeleid tehakse, nii ilus ja veatu on see töö. Rõhk on kõrgel kvaliteedil ja käsitsitööl, aga ka hind on krõbe - koos käibemaksuga 65 000 eurot. Aleksandr tõmbas veel ühe ilmeka võrdluse: Laika kaubamärgi staatus on selline nagu sõidaks Ferrariga või kannaks Armani ülikonda.

Aleksandr Nikolajev on Tallinna tehnikaülikoolis lõpetanud finantsanalüüsi eriala, aga juba õppimise jooksul sai ta aru, et talle meeldib rohkem oma kätega tööd teha. Koos isaga saavad nad matkaautode putitamisel vajalike töödega hakkama, rikkalik on ka varuosade ladu. Klientidele vastavad nad telefoni teel 24/7, kui reisi ajal on tekkinud küsimusi või probleeme. Peale selle on Aleksandri hooleks müügitöö ja klientidega suhtlemine. Tellijad on kiitnud tema asjatundlikkust, millele annab lisaväärtust mitme keele oskus.

Praegu toimetavad isa ja poeg töökojas kahekesi, aga juba sel suvel tulevad neile praktikale kaks autoerialal õppivat noormeest Vana-Vigala tehnika- ja teeninduskoolist. Kui omanikud on oma plaanid ellu viinud, peaks siin kunagi olema juba 12 töökohta.

Aleksandr Nikolajev usub, et matkaautode kasutamine Eestis iga aastaga tõuseb. Esimest korda käis Etamp hiljuti turismimessil TourEst, et end veel rohkem tutvustada.

See käik läks asja ette: külastajad ilmutasid huvi mitu autot osta ja broneerisid rendiaegu. Järgmisena minnakse end tutvustama Meremessile.