Teine oluline teema on kooli suurus - kombinaat või supermarket, kõlas vestlusringi osalejatelt võrdlusi. Õpetajad on väsinud suurest koolist, kus nad ei tunne lapsi ega kõiki oma kolleegegi. Õnneks selle probleemiga vallavalitsuses tegeldakse ning püütakse leida lahendust, kuidas luua loogiline koolivõrk. Ideaalne oleks direktor Leelo Tiisveldi sõnul alla 800 õpilasega kool, kus tunned õpilasi ja tead inimesi. Pragu õpib Viimsi Koolis 1520 last ja igal sügisel lisandub lausa koolitäis - 600 uut õppurit. Ent koolimaja on vaid vorm, millest tähtsam on sisu ja kui hakati üles lugema, mis on Viimsi Koolis head, sai loetelu väga pikk. Traditsiooniks on ammu juba osavõtt olümpiaadidest ja väga tubli oli sporditegevus siis, kui Viimsis oli spordikool. Nüüdki on palju tublisid õppursportlasi.

Õppetöö, see kõige tähtsam kooli tunnus, muutub aina, sest teadmisi ja infoallikaid tuleb juurde, aega aga mitte. Küsimus tõuseb õppetöö kvaliteedist - kui tõhusalt kasutab õpetaja oma aega klassiruumis, kuidas ta suudab õpilasi kaasata, kuidas neid kodutööd tegema panna. Need on igikestvad küsimused. Uus ehk unustatud vana metoodika uues kuues on kujundav hindamine, milles Viimsi Kool teeb edusamme ja on ka ilmselt omamoodi teerajajaks. Õpilaste jaoks on põnev koostöö ülikoolidega, õpilaskonverentsid, taiburingi tegevus, robootika ja matemaatikaring, e-õpe, kohustuslikud uurimistööd gümnasistidele.

Selleks on loodud palju häid tingimusi, et õpilased saaks tegelda neid huvitavate asjadega, et anded saaksid areneda ja huvid laieneda. Selle nimel tegutseb ka kooliteater. "Me püüdleme selle poole, et andekas saaks oma ja see, kes vajab tuge, oma," ütles direktor.

Koolil on oma tugikeskus, kust laps spetsialistidelt igal ajal abi saab. Õpetajate tööd toetavad mentorid, noortel õpetajatel on tugiõpetajad - meil on kõikide võimaluste kombinaat, tõdeti, sest nii suur kool on kokku toonud väga palju huvitavaid õpetajaid, isiksusi, kes oma tööd hingega teevad.