Millal see eriala sind huvitama hakkas?

Kui ma Antsla Gümnaasiumi algklassides õppisin, meeldis mulle elektroonika ja elektrilised masinad. See on kindlasti üks põhjusi, miks ma valisin mehhatroonikasüsteemi eriala.

Kristen, mis on mehhatroonika?

Siin koondub kokku mehhaanika, seadme masinaehituse projekteerimine, elekter ja arvuti, kus toimub juhtimisalane programmeerimine.

Kes mõjutas sind jätkama oma oskuseid ja karjääri?

Ise. Olen huvitatud sellest oskusest, see on väga huvitav eriala.

Õppisid Võrumaa Kutsehariduskeskuses, kuidas tagantjärele kõike endajaoks hindad?

Seda kooli peetakse ja ka kindlasti on praktika poolelt väga tugev kool. Sain väga head teadmised kolme aasta jooksul. Maailmameistrivõistlusteks ettevalmistusperiood suve ajal andis lisaks koolile head praktilised oskused ja kogemuse.

Kuidas sa esimest korda teada said, et sellel erialal on võimalik võistelda?

Mehhatroonikaeriala õpetaja andis mulle infot, et Tallinnas toimuvad kutsemeistrivõistlused. Otsustasime Raidiga osaleda ning võitsime 1. koha. Peale võitu kuulutatigi, et osaleme INNOVE organiseerimisel WorldSkills 2011 maailmameistrivõistlustel Londonis.

Kas osalesite 05.-08. 09. 2011. a toimunud Võrumaa Kutsehariduskeskuses mehhatroonikute maailmakutsemeistrivõistluste eeletapil ?

Jah osalesime.
Peale Tallinna mehhatroonika kutsevõistluse võitu 3.12. 2010. a., kus mulle omistati tiitel „Noor Meister 2010", sain teada oma osavõtust Londonis. Enne Londonit toimus eeletapp teadmiste ja kogemuste vahetamiseks. Osalejad oli eksootilistest riikidest - Vietnamist ja Marokost, samuti ka Suurbritanniast ja Kanadast. Eestist siis mehhatroonika erialal mina ja Rait Kuhi. Kolme päeva vältel võisteldi automaatikaseadmete elektrimontaaži, tööstuskontrollerite programmeerimise ning tööstusliinides veaotsingu ja häälestamise alal.

Mis on sinu kõige meeldejäävam hetk sellel ettevõtmisel?

Kindlasti Tallinna konkurents ja esikoha võit. Muidugi ka osalemine maailmameistrivõistlustel Londonis.

Kirjelda veidi 1.10-10.10 toimunud Londoni võistlust, kes seal osalesid ?

Mehhatroonika erialal võistles 31 riiki - Jaapan, Brasiilia, Rootsi, Korea, Šveits, Holland, Saksamaa, Norra, Hiina Taibei, Macao Hiina, Soome, Kanada, Malaisia, Tai, Suurbritannia, Singapur, Iraan , Prantsusmaa, Austria, Maroko, Ungari, Portugal. Nimetatud riikidele jäime Raidiga kahjuks punktide poolest alla. Eesti ehk meie võiskond mehhatroonika erialal oli 23. kohal. Meist tahapoole jäid Indoneesia, Vietnam, Kolumbia, Hispaania, India, Mehhiko, Lõuna-Aafrika Vabariik, Araabia Ühendemiraadid.

See oli kahtlemata suur kogemus. Kokku oli esindatud 51 riiki. Korraldus oli muidugi tasemel.

Missuguste lootustega Londonisse läksite?

Tegelikult olime enda suhtes veidi pettunud, lootsime paremat tulemust. Mitmed faktorid mängisid rolli. Kliimamuutusest olime Raidiga võistluste avapäeval suures nohus. Seal oli 29 kraadi sooja, kuid tuuletõmbus metroojaamades tegi oma töö.

Esimesel võistluspäeval 5. okt. oli meie jaoks kõige parem päev, võistlustöö sai päeva lõpuks valmis ning saime isegi lisapunkte detaili vahetamise kiiruse eest. Teine päev oli kahjuks kehvem. Harjutatud strateegia ei pidanud paika ning aeg antud ülesande lahendamiseks jäi napiks.

Mehhatroonika võistkondade tööks oli tootmisliini konstrueerimine, mis selekteeris punased topsid ühele poole, mustad teisele alusele. Igal päeval oli ette antud kindel ülesanne, mis oli vaja etteantud aja jooksul valmis saada. Sellest tulid ka punktid. Igal päeval lisati mingi uus ülesanne, mida sellele liinile juurde pidi konstrueerima. Kui eelmisel päeval etteantud ülesannet ära ei jõudnud teha, oli järgmisel päeval tööd rohkem. Lõpetada tuli eelmise päeva töö, et edasi minna. Meil see kahjuks nii läks, et kolm viimast päeva jäime ajahätta.

Millised on sinu tulevased karjääripüüdlused?

Kõigepealt tuleb käia kaitseväes ja peale seda on väikesed plaanid minna edasi õppima. Kuhu ja kuna on iseasi. Võimalused edasiõppimiseks on Tallinna Tehnikaülikoolis.