Arengupäeva juhtinud investorteeninduse konsultant Janek Kadarik RAEKist ütles, et Rapla maakonnas pole tööstusalasid palju ja nende teket on vaja toetada.

Märjamaa Treffi nime kandva logistika- ja tööstuspargi pindala on 13 ha. Siia on planeeritud kütusejaamad, logistika ja/ või tootmisettevõtted, veoautoparkla ja karavanautode parkla, motell ja söögikoht. Risto Abel rääkis, et kui masu ajal elamuturg kokku kukkus, kavandasid nad arengut teises suunas. Kinnisvaraäris on väga oluline tegur asukoht ja kinnistu Via Baltica ääres on soodsas kohas. Ta tunnustas ka Märjamaa vallavalitsust toetava suhtumise eest.

Kokusaamisel arutleti, missugust ettevõtlust piirkonda vajatakse-oodatakse. Vastajad nimetasid trassiteenindust (tankimine, toitlustamine), suurte veoautode tasulist parkimisala. Pikalt kaaluti logistikakeskuse mõttekust, kui peamised kliendid on ehk pealinnas. Siin alal võiks olla ka toiduainetetööstuse ettevõte, millele vajaduse korral eelnevalt rajada lokaalne puhastusseade. Välistatud ei ole metallitööd. Kõlas mõte, et uued töökohad ei tohiks siiski Märjamaa praegust töökohtade süsteemi tasakaalust välja lüüa ehk sarnase valdkonna töötajaid palkadega üle meelitada. Siia võiks tekitada ettevõtlusinkubaatori, arendajad olid nõus vajalikud boksid välja ehitama. Öeldi, et tööstuspargis peaksid olema madalad ekspluatatsioonikulud ja kasutada võiks taastuvenergiat.

Kui detailplaneering on kehtestatud (see peaks toimuma lähikuudel), hakkavad arendajad projekteerima vee- ja kanalisatsioonitrasse, platse, teid, elektrivarustust jms. Seejärel kujunevad ka kruntide hinnad.

Täna ei saa siinseid pindu veel müüa, aga huvi ala vastu on juba tuntud. Abeli sõnul ei õnnestunud kahjuks saada Statoili peakorterist nõusolekut siia uuttüüpi kiirtoidurestorani rajamiseks, milletaolist Eestis veel pole. Läbirääkimised käivad suure logistikafirmaga, kelle autopargis on 600 veokit.

„Meie eesmärk oli tulla end ja oma plaane kohapeale tutvustama. Jõuga me midagi läbi suruda ei taha," kinnitas Risto Abel.