Uus terminal on automatiseeritud ja kiirem ning seetõttu ka klientidele mugavam. Terminal võimaldab korraga laadida 5 autot ning ühe auto laadimiseks koos kõigi vajalike lisatoimingutega kulub kokku vaid 30 minutit senise pea tunni asemel.

Kui seni kasutusel olnud laadimissüsteem võimaldas ööpäevas laadida 650 tonni vedelkütuseid, siis uue terminali projekteeritud võimsus on 1500 tonni kütuseid ööpäevas.

Kuigi terminali võimsus on suurem, saab selle opereerimisega tänu lisandunud automaatikale hakkama sama arv töötajaid. Korraga on vahetuses tööl kaks inimest, kellele lisandub hooldus- ja remonttöödega seotud personal.

Kümne hektarilisel maa-alal paikneva terminali juurde kuuluvad lisaks laadimisestakaadile kaalud, pumpla, gaaside regenereerimise süsteem, mahutipark ning juhtimiskeskus. Lisaks rajati 1,3 km uut asfaltkattega teed.

Terminali rajamise peatöövõtja oli Merko Ehitus, töid teostasid ka YIT, Kohimo, APL Production, Joala Elekter ning Eesti Energia Elektrotehnika ja Automaatika. Terminali projekteeris Sweco Projekt.

Uus autolaadimisterminal asub põlevkiviõli tootmisest eemal, mis on oluline ka ohutuse seisukohalt. Seni kasutusel olnud autolaadimisestakaad õlitehase kõrval demonteeritakse. Lisaks autolaadimisterminalile renoveeritakse 2012. aasta märtsiks selle naabrus asuv raudteelaadimisterminal.