Eesti kunsti peateel seiklemas
Tutvuti Kumu kolmanda korruse saalidega, kus on esindatud eesti kunsti klassika ülevaade 18. sajandist kuni Teise maailmasõjani. Seda võis võtta sissejuhatava tunnina järgnevateks teemakeskseteks lähenemisteks. Lastele jagatud trükitud tööleht aitas läbida eesti kunsti peatee kõige olulisemaid peatusi. Kuidas, miks ja kui kiiresti eesti kunst on arenenud, mis sellele eelnes ja mis arengu põhjustas? Kes olid võtmekunstnikud? Selgeks said kõige olulisemad märksõnad. Töölehe juurde kuuluvate kleepsudega märgiti olulisemad stiilinäited.
Töölehe täitmine pärast ringkäiku oli lõbus ja huvitav kõigile: nii hoolega loengut kuulanuile, kergelt tukkuma jäänuile kui ka õpetajatele. Ühtviisi hasart tekkis kõigis ning kindlasti jäi midagi toredat ja kasulikku ka paremini meelde.
Võib-olla on tõepoolest õigustatud mitmete õpilaste arvamus, et loenguosa oli pisut pikk ning mõne maali ees seisti-räägiti ikka väga kaua. Ehk unustas giid end oma lemmikute juurde, püüdes meidki oma innuga nakatada. Olen lastega ka ühel meelel, et skulptuure oleks võinud rohkem vaadata ja neist rohkem rääkida..., maalid muutusid pisut tüütavaks ja ühesugusteks. Oli aga ka neid õpilasi, kes leidsid ringkäigu väga huvitava olevat ning arvasid, et vaadata oli palju ja targemaks sai ka.
Usun, et selline Kumu külastus kuluks ära kõigile; hariv, huvitav ja antud vanusastmele tõepoolest täiest eakohane. Eks muidugi sõltub palju ka konkreetsest giidist, meil vedas - oli huvitav meesterahvas, oma ala täielik fänn ning professionaal ühes isikus.