Sabatähtede rühma õpetaja Jana Lode pakkus välja idee, et iga rühm võiks õppeaasta vältel tutvustada teistele ühe rahva kultuuri ja traditsiooni. Nii jõuaks aastateema paremini ka lasteni. Mõeldud-tehtud ja esimene rühm, kes teemahommikutega alustas olid Sabatähed. Nende valik oli indiaanlased. Lapsevanemad meisterdasid lastele ülitoredad kostüümid ja valmistasid vajalikud aksessuaarid (tomahoogid, peakatted, vibud jms.). Õpetajad said oma kostüümid Vanemuise kostüümilaenutusest. Lasteaia saal oli kaunistatud lamba-ja loomanahkadega, indiaanitelgi ees põles „lõke". Uuriti indiaanlaste välimust, erinevaid hõimuliike, elupaika, relvi, käsitööd ja rahvustoitu, mida sai ka kohapeal maitsta. Lapsed näitasid teistele rühmadele oma kostüüme, pealtvaatajad said soovi korral endale indiaanlaste poolt joonistatud sõjamaalingud. Esitati teemakohane laul ja tehti läbi erinevaid jõukatsumisi ning mänge mida indiaanlased mängivad oma tarkuse ja tugevuse proovilepanekuks.

Teise teemahommiku korraldasid lasteaia kõige väiksemad ehk Nublude rühm. Nemad valisid oma rahvuseks venelased. Saal oli kaunistatud kaskede ja lintidega, laualt ei puudunud samovar teetassidega ega barankad ning tähtsalt kohal oli ka „matrioška". Väiksed ja suured Nublud olid end kostüümidesse sättinud. Kostüümid saadi Annelinna Gümnaasiumist. Teemahommik algas „Pöialpoisi" muinasjutu ainetel valimunud vene multifilmiga, mida lapsed väga huviga jälgisid. Peale seda esinesid meile külalisesinejad Tartu Lasteaiast Mõmmik. Külalised esitasid mitmeid laule nii vene kui ka eesti keeles ning kutsusid ka meie lapsi koos endaga tantsima ja laulma. Lõpuks maitsesid kõik osalejad ehtsaid venepäraseid parankasid ning samovariga valmistatud teed.

Kolmas teemahommik, Naerulindude rühma korraldamisel, tutvustas grusiine. Õpetajatel olid seljas gruusia rahvariided. Rühma tüdrukud olid ehitud omatehtud looride, poisid enda valmistatud kinzallidega. Kohale oli kutsutud külalisesineja, gruusiinist eestlane Heliis Nemsitsveridze. Heliis alustas pärimusjutuga, kuidas üldse Gruusia maailmakaardile sattus, peale seda näitas ta lastele Gruusia kaarti, sümboolikat, relvi, rahva-ja karjuseriideid, viinamarjaistandusi. Koos mängiti rahvamängu „Viinamarjaistandus", mida juhendas lambakarjus Anne Kurm. Peale vahvat mängu, andis Heliis lastele maista viinamarjamaiust ja päikese käes kuivatatud pähklimaiust. Kui kõhud olid maiust täis, näitasid Naerulindude rühma õpetajad, kuidas tantsitakse Gruusia tantsu ning nii mõnigi laps pealtvaatajate hulgas soovis kaasa tantsida. Lõpetuseks vaatasime rahvamuusika saatel imeilusaid Gruusia maastikupilte.

Sipsikute rühm otsustas teha teemahommiku mitmetest erinevatest rahvustest, et näidata: erinevalt üheskoos on vahva! Pidu juhtis Pipi, sest Pipi on palju reisinud ja erinevad rahvusi näinud. Pipi meenutas eelnevatel teemahommikutel tundma õpitud rahvusi ja tutvustas ka teisi rahvusi (hiinlane, aafriklane, hispaanlane jt), keda oma reisidel oli kohanud. Väikesed Sipsikud olid riietatud erinavate rahvaste rahvariietesse, nende uurimisel avastati koos, et kõigi rahvaste rahvariided on väga ilusad ja põnevad. Koos lastega arutleti, kas erinevused, mis rahvustega kaasas käivad, segavad meil omavahel hästi läbi saada ja ennast hästi tunda. Lapsed olid üksmeelel, et vaatamata rahvusele on koos tore tegutseda. Miski ei sega koos mängimist, tantsimist ja laulmist, mida me ka kõik koos tegime.

Kuna Pipi kohvris on ju alati kommi siis jagas ta neid lahkelt kõigi osalejatega. Kommikohvrisse olid peidetud papagoi pildid lastele värvimiseks. Papagoi oli valitud sellepärast, et tema kirev sulestik on justnagu meie erinevad rahvused - kõik on küll erinevad, kuid sobivad omavahel kenasti kokku.

Ja nii meil mööduski teine õppeaasta Lohkva Lasteaias - ikkagi erinevalt, aga üheskoos!