Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse (HITSA) Innovatsioonikeskuse koordineerimisel toimetab haridustehnoloogide võrgustik kutse- ja kõrghariduses juba seitse aastat. Haridustehnoloogide igapäevasteks tegevusteks õppeasutuses on õpetajate koolitamine ja nõustamine tehnoloogia paremaks valdamiseks ning õppematerjalide loomiseks. 

Gustav Adolfi Gümnaasiumi haridustehnoloogi Ingrid Maadvere sõnul peab kaasaegses hariduses kasutama tehnoloogia võimalusi parimal moel: „Erinevaid õpikeskkondi, metoodikaid ja elektroonilisi töövahendeid pakutakse palju, aga milline neist on just kõige õigem? Haridustehnoloog on siin õpilastele, õpetajatele ja koolijuhtidele partneriks, kes aitab sobivaid digiõppe vahendeid leida ja neid rakendada, sest erinevate võimalustega pidevalt kursis olemine on õpetaja ja õppejõu jaoks väga suur koormus".

Üritust korraldava HITSA Innovatsioonikeskuse juhi Ene Koitla sõnul on haridustehnoloogide töö aastate jooksul hästi rakendunud nii kutse- kui kõrghariduses, samas suures hulgas üldhariduskoolides on siiani seda rolli täitnud pigem mõni aktiivne õpetaja igapäevase põhitöö kõrvalt. „Innovatsioonikeskuse üheks eesmärgiks on tõsta koolijuhtide teadlikkust sellise ametikoha vajalikkusest ning teisalt koondada erinevatel haridustasemetel töötavad haridustehnoloogid ühtsesse võrgustikku - ühiselt saab paremini koordineerida infovahetust, jagada kogemusi ning õppida headest praktikatest," lisas ta.

Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus alustas tegevust 1. mail, kui ühinesid Eesti Infotehnoloogia Sihtasutus, Tiigrihüppe Sihtasutus ja Eesti Hariduse ja Teaduse andmesidevõrk EENET.
HITSA tegevuse eesmärgiks on toetada info- ja kommunikatsioonitehnoloogia alase hariduse edendamist kõikidel haridustasemetel ja tagada riiki katvate e-teadusinfrastruktuuride ning -teenuste toimimine ja areng kooskõlas tehnoloogia üldise arenguga.