Viimastel aastatel vallas hüppeliselt kasvanud elanike arv ja igapäevane pendelränne pealinna vahel seab uued nõudmised ka valla taristule ja logistilistele lahendustele. Klooga maanteel Rannamõisa ja Suurupi teeotsa vahele jääv ohtlik teelõik on põhjustanud kohalike elanike rahulolematust juba pikka aega.

Maanteeameti direktori asetäitja Peeter Paju sõnul saab see probleem lahenduse järgmisel suvel. Vastavalt möödunud talvel maanteeameti poolt tellitud auditis toodud soovitustele rajatakse Klooga maantee Rannamõisa-Suurupi vahelisele teelõigule ohutussaared ning täiendav valgustus. "Mitmes kohas kehtestame tõenäoliselt ka kiiruspiirangu 50 km/h," ütles Paju. Selline lahendus muudab teeületamise ohutumaks ning täiendav valgustus teeb jalakäija autojuhi jaoks nähtavamaks.

"Kokku rajame sellesse maanteelõiku viis ohutussaart, alates Rannamõisast iga bussipeatuse juurde kuni Muraste mõisani," selgitab Paju. "Täpsemalt öeldes rajatakse esimene ohutussaar Rannamõisa külla Merepiiga tee väljasõidu juurde; teine ohutussaar tuleb Rannamõisa kiriku bussipeatusesse; kolmas, neljas ja viies ehitatakse Muraste külla, vastavalt Pangapealse ja Pankranniku teeotstesse ning mõisa juurde."

Ehitustöödega alustatakse tõenäoliselt suvel. Seda, kui kalliks kujuneb tööde maksumus, Paju sõnul hetkel veel täpselt öelda ei saa, sest projekteerimine alles käib. Küll aga nendib ta, et maanteeameti järgmise aasta eelarves teeohutuse parandamiseks ette nähtud miljonist eurost läheb lõviosa just Klooga maantee ohutumaks muutmiseks.

Ringristmik Tiskresse

Samuti läheb järgmisel suvel rekonstrueerimisele Klooga maanteel Tabasalu ja Tallinna vaheline suur lauge kurv, mis jääb Vana-Rannamõisa teeotsa ja Tabasalu mäe all asuva Lucca restorani ristmiku vahele. Otse Tiskre kurvi keskel asuva Vahepere tee väljasõit on maanteeameti auditi hinnangul ohtlik ning olukorra lahendamiseks on sinna planeeritud ringristmik.

Ringristmikul sujuva liikluse tagamiseks rajatakse maanteele ristmikust Tabasalu suunas kaks sõidurida ning ringist Tallinna poole rajatakse mõlemad sõidusuunad ligikaudu 100 meetri ulatuses kaherealisena. Maanteeametil oli plaanis ehitada järgmisel suvel välja ka ringristmik Vana-Rannamõisa teelt väljasõiduks Klooga maanteele. See projekt lükkub aga edasi maaomanike vastuseisu tõttu.

Uus ülekate

Suuremahulised rekonstrueerimistööd on plaanis teostada ka Paldiski maanteelt algavale ning Rannamõisas Klooga maanteega ristumisel lõppeval Harku teel. Sellel teel lihvitakse maha kulunud ja vananenud kattekiht ning kogu 6 km pikkune tee saab uue ülekatte.

Peeter Paju sõnul on teetööd mahukad nii Harku teel kui ka Klooga maanteel ning paraku peavad liiklejad järgmisel suvel leppima üsna pika aja jooksul paljudel lõikudel 30 km/h kiirusepiiranguga.