Islandi reisiks ettevalmistumine algas juba suvekuudel ja sellesse sai kaasatud ka lapsevanemaid, kellele siinkohal soovin vaid kiidu- ja tänu­sõnu edasi ütelda. Kuna Nordplus andis meile vaid osalise rahastuse, siis olid just lapsevanemad need, kes aitasid leida meile sponsoreid. Suur tänu AS Balti Trafole ja OÜ Vändra Leivale. Kogu projekti jooksul on Tiina Käärmann teinud ära väga suure töö kogu projekti koolipoolse koordi­neerimise osas ja mobiilsuste organiseerimisel. Tänu temale said õpilased võimaluse Islandi kohta rohkem teada saada juba aastaid Islandil elanud Krista Sildojalt, kes meil lausa kahel korral tundides külas käis.

3.-7. oktoobrini toimuski meie projekti kõige atraktiivsem osa - reis Islandile. Tegevused algasid juba saabumispäeva õhtul, kui meil oli võimalus õpetada islandlastele eesti ringmänge ja tutvustada eestipäraseid sööke. Teisipäevahommikusel kogunemisel astusid üles ka Hanna Valk ja Marie-Kristiin Kivisäk, kes olid spetsiaalselt selleks ära õppinud islandipärase muusikapala. Järgnevad hommiku­poolikud olid meil töötubade päralt, mille käigus tulid ettekandmi­sele septembris koostatud slaidikavad erinevatel teemadel. Viimasel päeval sai nauditud ka Mark-Alexander Pitkmani, Toomas Lumi, Rauno Rootsi ja Birger Pajumäe tehtud koomilist filmi „Ahjualu­ne", mille abil otsisime ühiseid jooni islandi ja eesti kultuuripärandis. Tänu lastevanemate rahalisele toetusele oli meie lastel võimalus näha ka hingematvalt kaunist ja eripärast Islandi loodust. Kogu grupp käis islandi hobustega ratsutamas, Blue Lagoonis, vaalavaatlusel, mille käigus õnnestus näha ka Islandil haruldasi sinivaalasid, Reikjavikis, geisrite ning Selfossi koskede juures ja rahvuspargis.

Islandi reisiga projekt ei piirdu. Palju sisulist tööd on veel ees tutvustamaks oma kooli, kodupaika, riiki, looduse eripära ja meil toi­muvaid kliimamuutusi, kasutades selleks erinevaid tehnilisi vahen­deid ja koostööd erinevate aineõpetajatega. Nii näiteks on järgmi­seks tööks projekti logo kujundamine koostöös kunstiõpetaja Maris Roostiga, millele järgneb video või lühifilmi tegemine ja kliimaga seotud brošüüri koostamine III õppeveerandil.

Projekte tehes on kooli­aasta küll täis tihedat lisatööd, kuid see tasub end ära, nähes teismeliste õpilaste silmades rõõmu, tänu ja liigutuspisaraid kordaläinud reisi pärast.