Karksi-Nuia uus bussijaam sai valmis
Tähtsündmuse ajal oli bussijaamas neli bussi ja sadakond inimest. Bussiga nr 50 saabusid Viljandist maavanem Lembit Kruuse ja maakonnas bussiliikluse eest vastutaja Kaupo Kase. Lustipill mängis, maavanem kõneles kaasaegse infrastruktuuri, sealhulgas bussijaamade vajalikkusest, naabervallavanem Peeter Rahnel tõi avamise puhul tõmbekeskuse - Abja-Paluoja bussijaama raamitud pildi ja Ene Saar Mulgimaa Arenduskojast kinkis õunapuu. Bussidel ei olnud aega peo lõppu oodata ja igaüks neist väljus oma suunda Abja-Paluojale, Tartusse, Tallinnasse ja Viljandisse.
Karksi-Nuiat läbib päevas üle 40 liini. On mõneti sümboolne, et igal hommikul kell 6.00 Karksi-Nuiast väljuv esimene buss viib reisijad pealinna, naastes enne üheksat õhtul. Karksi-Nuiast on väga hea ühendus maakonnakeskuse Viljandiga, kuhu saab sõita 15 bussiga päevas. Otse saab veel sõita Valka 9, Tallinnasse 8, Pärnusse 5 ja Tartusse 2 bussiga päevas. Samas puudub ühendus lähimate naabrite Halliste, Mustla ja Ruhjaga.
Samuti kidub bussiliiklus just valla sees. Riigi poolt tellitud ja kommertsliinid läbivad vaid valla 13 küla. Ülejäänud seitsmesse külla jõuab buss valla poolt tellituna ainult koolipäevadel. Bussiliikluse sagedus ei ole valla sees kiita. Näiteks kui Apja on võimalik saada päeva jooksul 8 bussiga, siis Karksi vallas sama tee ääres asuvas Lopa peatuses peatub neist vaid kolm. Veel halvem on olukord Valga suunal, kus päeva jooksul vurab üle kümne bussi, peatuse teeb aga ainult oma valla mehe Heiki Truuvelti bussiliin.
Avamisel kõneles Kaupo Kase, et maakonna bussiliinide mahud on jäänud aastate lõikes samaks, vähenenud on ainult sõitjate arv. Riik toetab maakonna liine 60% ulatuses. Maakondadevahelistele liinidele dotatsiooni ei maksta. Nii korjavadki kommertsliinid linnadevahelised reisijad ja aeglased, igas peatuses peatuvad bussid kaotavad reisijaid. Samas tahab vallaelanik ka poodi, arsti juurde või kasvõi rahaautomaadi juurde saada. Seetõttu tuleks midagi välja mõelda, et kommertsliinid peaksid peatuma igas vallas rohkem kui ainult keskuses. Aga kõigepealt tuleks alustada vallal iseendast ja uurida, milline oleks vallaliinide vajadus väljaspool koolipäevi ja selle maksumus.
Bussijaama ehitusprojekti autor on Jaan Must Viljandi EKE Projektist. Vähempakkumise tulemusena ehitas bussijaama Variberg Grupp OÜ Kert Variku juhtimisel ning mulgipärased mustrid kujundas ja maalis Tiina Talvet. Bussijaama ehitus läks maksma 47 tuhat eurot, millest 16 tuhat eurot on toetus Mulgimaa Arenduskoja LEADER programmist.
Koos bussijaama ehitusega remonditi ka kapitaalselt Heina tänav, mille maksumuseks kujunes 25 tuhat eurot ja töö tegi ära AS Sakala Teed. Bussijaam on avatud hommikul 5.45 kuni õhtul 21.00. Bussijaamas on tasulised WCd, uks avaneb 20 sendi sisestamisel.