Kuid mitte see pole kõige olulisem.

Päris pikk elu ja kogemused on andnud teadmise: laps on kõige õnnelikum tundes enda kõrval samasugust kaaslast: see annab rahu - ma olen õiges kohas, keegi mõistab mind. Õpilase rind tõuseb uhkusest kui ta tehtud töö eest kiita saab: - ma tegin ära, ma suudan!

Sageli usume meie, vanemad, et pannes lapse tugevamate kaaslaste hulka, areneb ka laps teistsuguseks. Kui arenguvõimalused on samad- siis jah! Kui arengupotentsiaali ei ole areneb meie lapses kibestumus ja see võib mõnes arenguetapis tuua kaasa provokatiivse käitumise, sest igaüks tahab olla märgatud!

Seega arvan ma, et kooli valikul tuleb alati lähtuda lapse võimetest, arengust ja vajadustest hilisemas elus. Ainult integratsioonist lähtudes toome juurde vaid õnnetuid, kibestunuid noori.

Miks ikkagi meil? Meie koolis on väikesed klassid, koolis töötavad eripedagoogid. Igale lapsele koostatakse ainult tema võimetest ja vajadustest lähtuv õppekava, mis kooskõlastatakse lapsevanemaga. See õppekava peab tagama lapse maksimaalse arengu ja eduelamuse. Koolis on logopeed, liikumisterapeut, tegevusterapeut. Meil on suurepärase sisustusega võimla ja muusikasaal. Meil on kodundusklass, kus kokatakse ja kootakse kangast. Me osaleme Eesti Eriolümpia Liikumise üritustel, kust juba kaasa toodud medalid ja karikas. Meie lisaaastate praktikabaas on Juhani Puukool. Meil töötab tervisliku liikumise ring, me käime ujumas. Meil on kunstiteraapia tunnid ja savitööd.

Meie koolis töötavad suurepärased inimesed. Meil on õpilaskodu, kus õhtupoolsel ajal kasvatajad teevad kõik, et luua lapsele kodutunnet.

Olen näinud meie kooli, õpetajate ja õpilaste elu ligi viis aastat. Võin öelda, meie õpilased on rahul ja õnnelikud teineteise seltsis õppides, toimetades ja iseseisvaks eluks valmistudes.

Kui teie, teie sugulase, teie naabri või tuttava peres on laps eriliste võimetega ja eriliste vajadustega, siis ärge kahelge pöördumast spetsialisti, perearsti poole, et saada teada mida teie laps vajab, miks ta teistsugune on. Ainult teiepoolne aktiivsus ja varajane sekkumine on need, mis teie lapse õnnelikuks võivad teha.

Usun, et Roosi Kooli võimalus teeb sagedamini õnnetuks vanemad: miks minu laps on teistsugune? Mida küll naabrid mõtlevad, mida sugulased ütlevad! Head isad- emad! Mõelge lapsest!

Ilusat sügist ja õigeid valikuid!