Põhikooli õpilased tunnistasid kõik veidi nukra näoga, et nende klassis õppimine just eriti pop ei ole, peamiselt seetõttu, et tundides on igav. Gümnasist Madis aga ütles, et 12. klassiks on õppimine jälle prioriteetseks saanud: „Eks see ole jah nii, et alguses õppimine meeldib, vahepeal kaob huvi ära ja kooli lõpuks tuleb jälle tagasi."

Mida teha, et õpilased ei kaotaks huvi õppimise vastu ning saaksid koolist võimalikult palju eluks kaasa? Esimesena tõid õpilased välja, et tunnid peavad olema ikka korralikult ette valmistatud. Õpetaja peab aktiivselt mõtlema ning tööd tegema enne tundi ja siis tunnis õpilased tegutsema panema. Kõik kuus õpilast olid ühehäälselt rühmatööde poolt ning seletasid, et hästi korraldatud rühmatöö kaudu on hea õppida.

Õpilaste arvates on hea õpetaja mõjus, aus, julgustav, usaldusväärne ning mõistab nalja. Eraldi rõhutati, et hea õpetaja peab kõikidesse õpilastesse suhtuma võrdväärselt. Erimeelsus tekkis õpetaja vanuse osas - põhikooli õpilased eelistasid noori õpetajaid, kuna nemad pidavad olema mõistvamad. Gümnasistid vaidlesid vastu - õpetaja vanus ei loe, peamine on nende suhtumine.

Ühele meelele jõudsid õpilased kiituse vajalikkuses. Viktoria tõi elulise näite: „Ma ei tahagi viite saada kui õpetaja või vanemad mind selle eest ei kiida - siis võiksin ju leppida kolmega." Madis lisas mõtlikult, et tegelikult vajavad tunnustust nii õpilased kui ka õpetajad: „Õpetajatel on ju ka hea teada, kui nad oma tööd hästi teevad!"

Viimase ülesandena lasid õpilased loovuse lendu ning võrdlesid häid õpetajaid loomadega. Renet arvas, et hea õpetaja on kui koer - inimese sõber. Ane võrdles head õpetajat väikese kiisupojaga, kes on sõbralik ja vastutulelik. Paula leidis, et sobilik võrdlus on delfiin, kuna delfiinid on abivalmid, lõbusad ja sõbralikud. Pealegi oleks tore vees õppida. Viktoria võrdles head õpetajat ahviga ning Irina heatahtliku jänesega.

Kehra Gümnaasiumi õpilased jagasid oma nägemust heast õpetajast. Kindlasti on õpetajatel siit mõndagi kõrva taha panna. Tervikpildi loomiseks tasub uurida laste arvamuse kõrval ka lastevanemate ning õpetajate endi seisukohti. Et koostöö toimiks, on oluline, et kool erinevaid osapooli kuulda võtaks.

Iiris Oosalu, Noored Kooli 4. lennu vilistlane, Noored Kooli kommunikatsiooni- ja vilistlassuhete juht