Viimsi Vallavalitsus on kõik saadud ettepanekud edastanud Maanteeametile kui tee omanikule, kelle kohustus on tagada liiklusohutus oma teedel. Valla eelarvest on Randvere ja Rohuneeme mnt äärde ehitatud aastate jooksul kokku ligi 14 km kergliiklusteid, tagamaks liiklusohutus ja vallaelanikele võimalus liikumisvajaduse rahuldamiseks vabal ajal.

Korduvalt oleme kohtunud Maanteeameti esindajatega, saatnud kirju ning pidanud läbirääkimisi.

Samaaegselt on vallavalitsus teinud Maanteeametile ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku võtta üle Viimsi vallalt meie poolt ehitatud riigimaanteede ääres olevate jalg- ja jalgrattateede teehoole, tänavavalgustuse kulude katmine jm kulud, mis on seotud riigimaanteede liiklusohutuse tagamise ja teehoiuga, kuid mida on teinud seni Viimsi vald oma eelarveliste vahenditega, tulles riigi Maanteeametile vastu. Selles küsimuses on seni olnud Maanteeameti tagasiside negatiivne.

Jaanuarikuu lõpul laekus vallavalitsusele kiri Maanteeameti peadirektori asetäitjalt Kaupo Sirgilt, milles tuuakse välja tegevused, mida Maanteeamet lähiaastatel Viimsis kavatseb teede liiklusohutuse suurendamisel teha, samuti tagasiside esitatud ettepanekutele.

Tegevuste loend

Lubja külas, Randvee tee (lõigul 3,12-3,46 km) kergliiklustee ja teeületuskoha projekteerimine ja ehitamine. Tegemist on Mäekünka tee elamupiirkonna ja Uus-Pärtle tee vahelise kergliiklusteega ning nende kahe asumi vahelise teeületuskohaga.

Projekteerimine tehakse 2013. aastal, ehitamine 2014. aastal. Randvere külas, Randvere tee (lõigul 7,95 km) ülekäigukoha ehitamine Randvere aedlinna bussipeatuse juurde koos projekti korrigeerimisega. Projekteerimine tehakse 2013. aastal, ehitustööd 2014. aastal.

Haabneeme alevikus Randvere tee (lõigul 1,31-1,52) äärse kõnnitee projekti korrigeerimine ja ehitamine. Tegemist on Viimsi Kooli juurest kuni Karulaugu tee ristini kahe kooli vahelise kõnnitee rajamisega. Projekteerimine tehakse 2014. aastal, ehitustööd 2016. aastal.

Ettepanekutele laekunud tagasiside

Randvere tee äärde Tammneeme ja Randvere külade vahele jalg- ja jalgrattatee ehitamine. Maanteeameti andmete kohaselt puudub tee ehitamiseks vajalik teemaa.

Muuga tee äärde jalg- ja jalgrattatee ehitamine ja sõidutee laiendamine. Maanteeameti andmetel puudub ka siin tee ehitamiseks vajalik teemaa. Samuti lisab Maanteeamet, et kumbki eeltoodud objekt ei ole praegu kehtivas teehoiukavas aastateks 2013-2016 ega ka koostatavas kavas aastateks 2014-2020.

Heameel on kuulda, et Maanteeamet on oma plaanidesse võtnud teatud tööd, mis küll on mastaabilt väikesed, ent samas olulised. Pikemate jalg- ja jalgrattateede kohta ei osanud aga sellist vastust Maanteeametilt oodata.

Üleskutse elanikele ja külavanematele

Vallavalitsus on tellinud ja Maanteeametiga kooskõlastanud Randvere ja Tammneeme küla vahelise jalg- ja jalgrattatee projekti. Hämmastama paneb Maanteeameti väide, et nüüd puudub sellesama nende poolt kooskõlastatud projekti elluviimiseks vajalik maa.

Tundub, et viimsilaste jaoks olulised ja liiklusohutuse kohalt prioriteetsed jalg- ja jalgrattateed ei ole piisavalt tähtsad Maanteeameti jaoks, et neid oma plaanidesse võtta või olukorrale lahendusi välja pakkuda. Viimsi Vallavalitsus teeb ettepaneku kohalikele mittetulundusühingutele, külavanematele ja aktiivsetele kodanikele: algatame allkirjade kogumise, saamaks Muuga tee jalg- ja jalgrattatee ning Randvere tee jalg- ja jalgrattatee Maanteeameti vastavatesse tööplaanidesse. Saadame pöördumised nii Maanteeameti direktorile kui ka majandus- ja kommunikatsiooniministrile.

Ettepanek on kohtuda külavanematega ja aktiivsete elanikega, kes sel teemal tahavad kaasa aidata, Viimsi vallamaja I korruse saalis 11. veebruar kell 17. Tegemist on sedavõrd olulise küsimusega, mis nõuab vallavalitsuse ja kõigi vallaelanike ühist pingutust. Nii saame näidata, kui paljude jaoks on teema oluline ja et selle küsimusega on vaja Maanteeametil kohe tegelema hakata.