Oleme oma kooli visiooniks valinud mõtte, et igaüks on oluline. Ennekõike võib seda mõista nii õpetaja kui õpilaste ning lastevanemate tasandil. Lõppenud õppeaastal keskendusime tegevustele, mis tagaksid individuaalse lähenenemise õpilastele.
Pidasime oluliseks, et märgatakse iga õpilase eripära ja annet. Koolis rakendatavad HEV (hariduslike erivajadustega, sealhulgas ka andekas õpilane) õpilase arengu toetamise tugiteenused on pikapäevarühm, logopeediline abi, vajadusel individuaalse õppekava koostamine, koduõppele suunamine, koolipsühholoogi teenuse kasutamine ja õpetaja abi rakendamine. Seda pole just vähe. Erivajadustega õpilaste areng on toetatud
Konkreetsemalt hõlmab see valdkond muuhulgas näiteks järgmisi tegevusi: kooli HEV koordinaatori Helje Kala juhtimisel käib koos tugispetsialistide ümarlaud, kushu vajadusel kaasatakse spetsialistid väljapoolt kooli. Lisaks igapäevasele logopeedilisele tööle viib logopeed Siiri Kliss läbi vestlusi kõneravi rühmades õppivate laste peredega, alates eelmisest õppeaastast vormistavad õpetajad õpilaste individuaalseid vaatluskaarte, arenguvestlused õpilaste ja lastevanematega, mis aitavad välja selgitada õpilase tugevad küljed. Kindlasti võib seda nimekirja veel pikalt jätkata. Esimesel poolaastal läbiviidud temaatilise riikliku järelevalve jtulemused olid väga positiivsed, võisime rõõmuga tõdeda, et oleme õigel teel.
Kui kooli visiooni edasi arendada, siis võiks järgnevatel aastatel kindlasti tegeleda õpilaste omavaheliste suhetega. Silmas pidades ikka juhtmõtet, et igaüks on oluline ja väärib lugupidamist ja mõistmist. Eks mängi ju sotsiaalsed oskused meie laste tulevikus väga olulist rolli. Uus õppekava viib suhtedki uuele tasemele
Teiseks soovin peatuda tagasivaatavalt meie kooli motol - kasvame üheskoos. Uue õppekava rakendamise valguses on see oluline ja kõiki osapooli kaasav mõte. Kuigi uus õppekava on toonud kaasa rohkesti lahtisi küsimusi ja ka segadusi õppetöö planeerimisel, on kindlasti iga õpetaja meie koolis tundnud ka seda tõuget, mis sunnib uuega kaasa minema, õppeprotsessi ümber mõtestama ja jagama oma teadmisi kolleegidega. Õpetaja - õpetaja ning õpetaja - õpilase omavahelisi suhteid on uuele tasandile viinud õppekavaga kaasaskäivad tegevused nagu loovtööd, kujundav hindamine, põnevad arvutitunnid, inspireerivad õppekäigud ja külalisesinejad.
Tulemuseks saab pidada Ääsmäe Põhikooli eelmiste aastatega võrreldes julgemat esinemist olümpiaadidel, mis motiveerib mitte ainult õpilast, vaid kindlasti ka õpetajat-juhendajat.
Mainiksin siinkohal vaid mõnda tublidest- tugev esinemine pranglimise fi naalvõistlustel (juhendajad Mariina Kirspuu ja Helene Arula), maakondlikul 4. klasside kirjanduspäeval (juhendaja Helje Kala) ning Harjumaa 8.-9. klasside vene keele olümpiaadil (juhendaja Jelena Suhhanova). Õpimotivatsiooni tõstab samuti õpilasesinduse töö, mida meie koolis on väga edukalt juhendanud õpetaja Anu Ariste. Kinnituse suurepärase töö eest andis Saue valla Noorsootöö kvaliteedi välishindamise positiivne tagasiside. Kiiduväärt tulemused ka huvitegevuses
Üheskoos kasvamine laieneb õppetegevuselt ka huvitegevusele. Keraamikaringi juhendaja Anne Eriksoni käe alt on koos õpilastega ja lastevanematega valminud uhked kooli logoga meened, tantsulapsed võitsid õpetaja Piret Kuntsi tantsuga Uute Tantsude Konkursil Mudilas- ja lastetantsude kategoorias I koha ning tants „Mängulust" valiti 2014. aasta tantsupeo repertuaari. 5. klassi õpilane Margo Maltis laulis soolot C.Francki „Panis Angelicus" koos TLÜ Naiskooriga nende ilmuvale plaadile, juhendajaks Linda Kardna.
Üllatavalt hästi on tööle hakanud omaalgatuslik näitering 6.klassi õpilaste Egne Koroli, Liisa Silma ja Agneta Jolleri eestvedamisel. Nii et kes siis ikkagi paneb kooli arengukava elama? Need on õpilased, lapsevanemad, õpetajad ja kooli toetajad-sõbrad. Ja neile kõigile tahangi avaldada südamest tänu suure töö eest ja soovida jõudu-jaksu hea kooli loomisel!