Teil läheb vaja järgmisi asju aiatehnika kauplusest: Teie muruniidukile sobiv õhufilter, küünal ja mootoriõli mis võiks olla eeldatavasti SAE30 märgistusega ja värske bensiin.

Esimene asi millele tähelepanu pöörata võiks olla see, et  ühendate järgi ka talveunes seisnud survepesuri ja pesete niiduki korralikult puhtaks - kui te seda muidugi juba sügisel ennetavalt ei teinud... Igaks juhuks tuletan meelde, et niidukit, millel õli ja bensiin on sees, võib kallutada ainult käepideme poole!

Teise asjana võtke välja õlivarras ja veenduge, et õlitase on normaalne! Kui on korras, soovitan niiduki proovida käima ajada ning lasta tal töötada 2-3minutit. See soojendab mootoriõli üles ning seda on kergem välja lasta. Niidukid on erinevad, kuid üldiselt on kas põhja all või küljepeal(all servas) õli välja laskmise kork. Kui põhja all, siis oleks hea niiduk saada kuskile kõrgemale seisma ajutiselt kuni õli välja saate lasta. Kui õnnestus vana õli välja lasta, siis keerake kork tagasi!! Olen isegi seda unustanud teha ja uut õli sisse valades mõelnud, et huvitav mis see niriseb....

Kork tagasi pandud, võtke uus õli ning valage nii palju sisse, et varras näitab max triibuni. Üldiselt tavalistele niidukitele läheb sisse u 0,6L mootoriõli.

Õli vahetatud, keerake maha küünal. Küünla järgi saab tegelikult hinnata ka mootori hingeelu. Kui küünal on must ja tahmane, võib see tähendada kas väga musta õhufiltrit (mootori kütusesegu on liiga rikkalt põlenud ja pole piisavalt õhku saanud) või vajab mootor varsti remonti, sest kolvirõngad on kulunud.

Samas kui küünal on liiga hele, peaaegu valge - tähendab, et mootor on millegipärast töötanud liiga vähese bensiini kogusega, mis võib mootori rikkuda. Siin tuleb viga otsida karburaatoris või lisaõhu ligipääsemises sisselaske süsteemi.

Kui küünal vahetatud, keerake maha õhufilter. Üldiselt kannatab õhufiltreid ka pesta ja uuesti õlitada, aga tänapäeval on nende hind juba niivõrd madal, et uue paigaldamine ja hingerahu on seda väärt. Kui otsustate siiski filtrit pesema hakata, pidage meeles, et peale pesemist ja kuivatamist tuleb filter kindlasti ära õlitada - muidu filter kaotab oma filtreerimise omaduse ning laseb liialt palju mustust läbi.

Kui olete mootori juures antud toimingud ära teinud, käivitage niiduk uuesti ning laske tal mõni minut käia, et veenduda kas kõik on ok. Õlilekkeid ei tohi olla ning mootor peab urisema ühtlaselt mitte pöördeid kõigutades. Samuti ei tohi olla erilist vibratsiooni käepidemes.

Järgmise asjana kallutage niiduk käepideme poolega maha ning vaadake tera, kui tera servad on ümarad mitte enam teravad tuleks tera eemaldada ja ära teritada. Olgugi, et seda saab väga edukalt teha käia peal kodus, soovitaksin võimalusel tera terituse teha töökojas, kus on ka tasakaalustuspink olemas. Seda sel lihtsal põhjusel, et tera, mis käib ligikaudu 3500 pööret minutis ringi võib päris palju vibratsiooni tekitada ja masinale halvasti mõjuda.

Nii, kordame nüüd üle olulised asjad, õli on vahetatud, küünal vahetatud, õhufilter samuti ja teragi teritatud, peaks justkui kõik olema? Nii ja naa, kindlasti soovitan üle vaadata rataste lõtkud/laagrid, samuti starteri nööri, vahel juhtub, et hakkavad servast narmendama ning ükshetk purunevad. Lisaks kõik liikuvad sõlmed üle vaadata ning vajadusel määrida/pingutada.

Sellega peaks olema lihtsamad ja põhilised asjad üle käidud. Kui jääte toppama esimese punkti juures - niiduki käivitamine võib tegu olla seismisest tingitud suurema probleemiga ja soovitan pöörduda remondikohta.
Jaga
Kommentaarid