Ületavad kiirust

2009. aasta liiklusloenduse andmete põhjal on Tallinna- Rannamõisa-Kloogaranna maantee algusosa liiklussageduse poolest Eesti neljas maantee - Tallinna piirist Tabasaluni on aasta keskmine ööpäevane liiklussagedus ca 16 500 autot ööpäevas. Tee ääres olevad elurajoonid hakkavad Tiskrest alates tee koormust oluliselt vähendama, siiski sõidab ka veel Muraste kandis maanteel ööpäevas enam kui 7000 autot.

Aruande koostajad kirjutavad, et kuni Viti külani on elamurajoonid peamiselt paremal pool teed ning seetõttu on hommikusel tipptunnil Tallinna suunduvale ühistranspordile saamiseks jalakäijate teeületusvõimalused suure liiklussageduse tõttu problemaatilised ning audit keskenduski peamiselt eelkõige jalakäijate liiklusohutuse parendamiseks mõeldud meetmete leidmisele.

Kakumäe püsiloenduspunktis mõõdetud tulemused näitavad, et Klooga maantee liiklussagedus linna suunduval poolel on hommikusel tipptunnil vahetult enne Tallinna piiri 1116 autot tunnis ehk 18,6 sõidukit minutis.

Maanteeameti auditist nähtub ka statistika, mille kohaselt sõidavad lubatust suurema kiirusega Klooga maanteel lausa pooled autojuhid, kusjuures teelõigul Murastest Vääna-Vitini koguni 70% autojuhtidest.

Spetsialistid soovitavad

Maanteeameti spetsialistid kaardistasid liiklusõnnetuste statistika põhjal 30-kilomeetrisel teelõigul liiklusohtlikud kohad ning üheksast välja toodud teelõigust, kus viimase 3 aasta jooksul on toimunud liiklusõnnetusi, said tervelt seitse märke "eriti ohtlik teelõik".

Auditi läbiviinud spetsialistid andsid kõigi kaardistatud probleemsete teelõikude, bussipeatuste ja ülekäikude turvalisuse parandamiseks ka konkreetsed soovitused. Muuhulgas tehti ettepanek muuta eriti ohtlikes kohtades asuvate bussipeatuste asukohti ning kehtestada Tallinnast kuni Suurupi ristmikuni üldine kiiruspiirang 70 km/h.

Kõigi bussipeatuste lähedusse soovitatakse rajada teeületuseks ohutussaared ning valgustatud ülekäigurajad.

Samuti leiavad auditi läbiviijad, et Tiskrest ja Tabasalust kulub Haabersti ringini jalgrattaga sõites orieneteeruvalt 15 minutit ning tipptunni liiklussageduse juures tähendab see seda, et autoga ei saa sihtpunkti kiiremini.

Seega soovitavad nad tulevikus kaaluda "pargi ja reisi" teenuse rakendamise võimalikkust ning soovitavad rajada võimalusel turvaline jalgrataste parkla kohta, kust on mugav pääseda Tallinna linna ühistransporti.

Maanteeameti direktori asetäitja Peeter Paju sõnul on maanteeamet auditiga tutvunud ning võtnud plaani auditis tehtud ettepanekud ellu viia.

"Hetkel on käimas Tallinn- Rannamõisa-Klooga maantee ümberehituste projekteerimine ning tööde teostamiseni jõuame 2012. aastal," kinnitab ta. "Siis saavad kõik auditis välja toodud ohtlikud lõigud ülekäigurajad ja ohutussaared, samuti piiratakse nendes kohtades kiirust 50 km/h."