Kodanikukuu õnnestumisele andis suure panuse MTÜ Koostöökoda, kelle karjäärispetsialistid ja nõustajad Lydia Kruusmann, Kelly Kruusmann ja Annika Agu Aasrand veetsid Loksal lausa 6 tõhusat tööpäeva. Gümnasistid täitsid eelnevalt veebis isiksuse testi IK-15 ja tööalase suundumuse küsimustiku TASK. Tagasisidet jagati nii kogu rühmale kui ka soovijatele individuaalselt.

Gümnasistid keskendusid iseenda tundmaõppimisele. Töölehtede abil avastati enda isiksuseomadusi, mõeldi väärtushinnangutele, süveneti ka haridussüsteemi, õpiti juhtima karjääri planeerimise protsessi. Kõneldi tulevikutöötaja võtmeoskustest, sisenemisest töömaailma. Ikka kõik selleks, et tuleviku tarbeks õigeid otsuseid langetada.

Tarmo: „Tutvustati erinevaid internetilehekülgi, kust leida vajalikku informatsiooni ja nõustati, kuidas teha õige valik."

Loviisa: „Kõlama jäi mõte, et inimene kujundab oma karjääri ikka ise."

Mirjam: „Oli õige aeg teada saada, millised isiksuseomadused toetavad edasiõppimiseks valitud erialasid."

Janett: "Uus ja huvitav oli informatsioon tulevikus esmatähtsaks kujunevate valdkondade kohta."

Janno: "Karjääritöötajad motiveerisid mind oma unistusi ellu viima."

Astrid: „Individuaalsel nõustamisel sain kinnitust oma valikute õigsuses ja sobivuses. See annab julgust ja kindlust edasi minna."

I- ja II kooliastme õpilased osalesid 2 tegusal projektipäeval.

Kaitseliidu Harju maleva korraldatud õppepäev „Minust sirgub aktiivne isamaaline kodanik" pakkus erinevates õpitubades põnevust nii poistele kui tüdrukutele. Nutikust ja osavust nõudis meeskonnatöömäng, täpset silma relvasimulaatoril tegutsemine ja õhkrelvast märklaua tabamine, näppude nobedust nööride sõlmimine. Teadmisi saadi ka noorkotkaste ja kodutütarde tegutsemisest. Laste tavalist koolipäeva rikastasid kodutütarde instruktor Riina Uuk, Harju maleva kodutütarde vanem Margit Amer, noorkotkaste instruktor Arvis Hallik, Rävala malevkonna pealik Lauri Lasimer, riigikaitse õpetaja, Harju maleva noorkotkaste pealik Tarmo Amer.

Kevin: „Mulle meeldis eriti see video, kus olid kodutütred ja noorkotkad. Me kõik saime relvaga tulistada ja märki lasta."

Lilli Ann: „Eriti lahe oli püssiga lasta. Ma ei teadnudki, et noorkotkad ja kodutütred tegid selliseid asju. Ise ma tahaksin ka kodutütreks saada. Igatahes oli äge päev."

Mihkel: „Ma sain teada, et noorkotkaste elu on väga tore. Nad teavad, kuidas pääseda metsast, kui oled eksinud."

Kodanikupäeval kõneldi noorematele kuulajatele laste õigustest ja kohustustest, sõprusest ja üksteise aitamisest. Rõõmu Kaubamaja mängus täideti riiulid elus oluliste ja tähtsate asjadega.

Liisa: „Ma sain teada, et lapsed ei tohi liiga rasket tööd teha ja enda tervist rikkuda."

Andres: „Minu jaoks oli oluline väide, et pärast väsitavat koolipäeva vajab iga õpilane puhkust. Räägiti ka sellest, kuidas laps võiks kodus oma vanematele heameelt teha"

7.-8. klassi noortele rõhutati seadusekuulekaks ja teadlikuks kodanikuks olemise tähtsust.

Katrin: „Iga noor on isemoodi ja sageli ei mõtle seadustele, neid aga on vaja järgida. Väga meeldisid praktilised harjutused, mida koos tegime."

Tarmo Ameri eestvõttel sai kodanikupäeval teoks ka gümnasistide riigikaitse õppekäik Tartusse, mida rahastas kaitseministeerium. Ülikooli raamatukogus kuulati Eesti Vabariigi kaitseministri Urmas Reinsalu kõnet, Kõrgema Sõjakooli lahtiste uste päeval tutvustasid II kursuse kadetid õppimisvõimalusi oma koolis. Uudistati sõjakooli muuseumi, praegu kaitseväes kasutusel olevaid relvi ja varustust, kaasaegseid moodsaid klasse ning kadettide eluruume. Tutvustati noorte sportimisvõimalusi ja igapäevast elu.

Huvitavat üliõpilaselust, oma õpingutest ja ülikoolilinnast pajatas  järgmisel kohtumisel meie kooli endine õpilane Tõll Simson, kes praegu tudeerib II kursusel semiootikat.

Majandus- ja ettevõtlusõpetaja Galina Nikitina nädalad enne töövarjupäeva olid täis telefonivestlusi, meilide saatmist ja kokkuleppeid, et abituriendid leiaksid 22. novembril endale sobiva ja huvipakkuva tööposti.

9. klasside õpilased mõtlesid, arutlesid ja kirjutasid teemal „Minu riik". Nende seisukohti ja arvamusi kodanikuks olemisest, kodaniku ja riigi suhetest võisid kõik lugeda kodanikukuu stendilt.

Artur: „Kodanik olla on hää, sest see on luksus, mida igaüks endale lubada ei saa."

Kadri: „Kodanik pole niisama inimene, kes elab riigis, vaid see, kes hoolib ka teistest ja austab riiki, kus elab."

Marko: „Tegelikult peaksid kõik eestlased reisima välismaale ja seal mõnda aega olema. Alles siis õpiksime õigesti hindama oma maad ja armastama oma ilusat keelt."

Õpetajate Uku Vilsoni ja Zoja Ivaniškina juhendamisel valmistati ette kodanikupäeva tutvustav vestlus ja viktoriin algklasside õpilastele. Juttu tehti mitmest valdkonnast :kodanikupäevast, Eesti sümbolitest, meie kodulinnast ja koolist. Projekti „Minu riik" raames külastati Toompea lossi ja Riigikogu, uudistati Stenbocki maja ja valitsuse ruume, tutvuti Eesti Panga muuseumi väljapanekutega.

9. a kl õpilased otsisid vastuseid Integratsiooni ja Migratsiooni Sihtasutus Meie Inimesed (MISA) korraldatud järjest enam populaarsust koguvas kodanikupäeva e-viktoriinis.

Kodanikukuu ideed toetas Eesti Film 100 külaskäik Loksa kooli filmiga „Ma olen väsinud vihkamast", mis pani mõtlema noore inimese eksirännakutele, võimalustele, ülekohtule, meid ümbritsevale vägivallale. Filmile häälestavad saatesõnad ütles sarja „Noored talendid" eestvedaja Svea Pillau.

4. detsembril kohtus 9.-12. klasside õpilastega kooli vilistlane, Eesti maavägede ülem kolonel Artur Tiganik. Õppurid said hea ülevaate Eesti kaitseväe ülesehitusest, riigikaitse põhimõtetest, ajateenistusest. Eesti kaitsevõimet lähemalt näha ja kogeda on meil kõigil võimalus 2013 . aasta maikuus, mil õppus Kevadtorm toimub Loksa kandis.

Suur tänu kõikidele korraldajatele ja külalistele sisukate päevade eest!