Meie kooli õpetajad nägid võimalust läbi kunsti toetada iga lapse arengut. Kunstimuuseumi haridusprogrammid avavad kunstiajaloolisi nähtusi eri aspektidest, ent aitavad ka kaasaegsete kunstnike uuenduslike väljendusvahendite ja omanäoliste mõttekäikudega kontakti saada. Aktiivset kaasamõtlemist ja isetegemise võimalust pakub programmi loovtöö osa.

Oktoobri algul, õpetajate päeva eel, kirjutatigi alla koostöölepingule KUMU ja Laagri Kooli vahel. Ning juba enne sügisvaheajale minekut said õpilased esmakordselt tutvuda uue projektiga. Nii osalesid Laagri Kooli 3., 6., 9. klasside õpilased oma vanuseastmetele sobivates haridusprogrammides, mis kujutasid endast mitte ainult kunsti õppimist, nii nagu esmalt paljud lapsed ootasid, vaid omandati uusi teadmisi ka Eesti aja- ja kultuuriloo erinevate perioodide kohta. Puudutamata ei jäänud ka füüsika valdkond: valguse ja varjude mäng ning muudki põnevat.

Tagasisides kirjutasid 3. klasside õpilased järgmist: „Meelde jäid ruumiliselt maalitud pildid, meelde jäi suur lift, millega sõitsime, huvitav oli valguse joonistamine, kunstnike elulugudega tutvumine, õppisin maale värvi järgi tundma, õppisin aru saama maalidest, ka seda, et valgust saab mitut moodi joonistada, maalimistehnikast, õppisin pilte vaatama.

Põnev oli kuulda huvitavaid lugusid piltidest nii, et ei pidanud ühe koha peal istuma." 6. klassi õpilased tõid esile, et meeldis meisterdada ja maale vaadata. Meeldis giid ja tema jutt.

9. klassile meeldis, et saadi Eesti riigi ja kunsti ajalooga tutvuda.

Meelde jäi rahu, ajalugu. KUMU tekitas sisemist hellust, veidikene ka kurvastust.

Oli ka soove ja ettepanekuid: maalide vaatamine võinuks toimuda mitmel korrusel, mänge võinuks olla, tahtnuks mõne kunstnikuga kohtuda, kõrvaklappidega kuulata ja samal ajal vaadata. Sooviti omaette grupis töötamist ja arutamist. Veelgi suurem oli soov kuulda müüte ja lugusid maalidest.

Detsembris on juba taaskohtumine...