Looduse tundmine aitab kujundada väärtushinnanguid ning õpetab märkama seoseid, seega tuleb minna õpilastega loodusesse. Selleks, et minna kooli lähedale õue õppetundi, on vaja head tahet, kaugemateks rännakuteks on oluline leida ka veel aega ja materiaalseid vahendeid. Loodusprojektid oleme planeerinud esimesse ja viimasesse õppeveerandisse, rahastuse aga õppereisideks saanud Keskkonnainvesteeringute Keskuselt (KIK) läbi õnnestunud projektitaotluste.

Loodust tuleb tundma õppida looduses eneses, seega on oluline leida võimalusi õpiku asendamiseks looduse elava raaamatuga.

Projekti eesmärgiks oli koolipere keskkonnateadlikkuse ning looduses ja uutes situatsioonides käitumise oskuse täiustamine. Soovisime, et projektis osalenud suudaksid mõista kooslustes liikide erilisust, olulisust ja vajalikkust. Oleks tore, kui oskaksime end näha ühe liigina looduses ning teaksime, milliseid positiivseid või negatiivseid tagajärgi võib tuua meie tegevus ja käitumine. Tutvumine tänapäeva Kihnu omapärase sulamiga kaasajast ja minevikust. Infotehnoloogia rakendamine õppereiside (-matkade) kajastamisel ja ettevalmistumisel.

Lisaväärtuse annavad õppereisidele koosveedetud hetked ja erinevate õppeainete integreerimise võimalus.

Tegevuste kirjeldus ja põhjendatus

KESKKONNATEADLIKKUSE KÜSITLUS - õpilastele ja õpetajatele meie hetkeseisu väljaselgitamiseks. Küsitlus teostatud loodusainete õpetajate poolt.

ETTEKANDED ÕPILASTELT - Kihnu saare looduse, ajaloo ja pärandkultuuri teemadel, nii saime õpilased õppereisist huvituma panna ja samas arendada esinemisjulgust ja meeskonnatööks vajalikke oskusi. Õppisime, kuidas oma esitlust struktureerida, illustreerida, interaktiivsemaks ja atraktiivsemaks muuta, koos kaasõpilastega ühiselt luua.

LOOVTÖÖTOAD - tutvusime Kihnu käsitöömeistrite loominguga, kultuuripärandiga ja tegelesime omapoolsete meenete valmistamisega. Saarele kaasa võtsime imetoredad puulusikad ja kauni külalisteraamatu saare rahvusvärvides tekstiilikaunistusega. Tänud juhendavatele õpetajatele Üllele ja Margaritale.

KIHNU VIKTORIIN - õpetaja Liina andis 5.-9. klassi õpilastele võimaluse kontrollida oma teadmisi Kihnu saart puudutavas temaatikas. Võitis see, kes hoolikamalt kuulas ja ise lisaks huvitudes saare kohta materjale otsis. Viktoriini võitis Joonas Järve 8. klassist, järgnes Liisa Greta Koppelmaa 5. klassist ja kolmandaks jäi Elis Saveljev 9. klassist.

ÕPPEKÄIK SAAREL - Kihnu kultuuriruum on kompleksne ja järjepidev kultuurinähtus, mille silmatorkavaks omapäraks on saarel valitsev kogukondlik elulaad, mitmekesised kultuuritavad ja looduskeskkond. Paikkondlik identiteet väljendub elatusviisides ja igapäevaselt kantavas traditsioonilises rõivastuses; saarele iseloomulikud kalendritähtpäevad ja kihnu pulmad on kas sesoonsed või mingi muu tsükliga asetleidvad kultuuriväljendused. Kihnu on koduks 600 inimesele, kes peavad saart omadele koduseks, meretagustele tulijatele külalislahkeks ja eksootiliseks.

Meie tutvusime saarega, kus rahvarõivaid kantakse iga päev ja kus vanaemade unikaalne käsitöökunst on au sees. Milline on "Kihnu turismibuss"? Ikka veoauto, mis meid vapralt saart avastama sõidutas. Ringsõit ja jalgsiretk hõlmasid saare 4 küla, külastasime saare lõunatippu (kus asub majakas), legendaarse meresõitja Kihnu Jõnni hauda, Meresadama keskust, Kihnu kirikut ja uue näo saanud Kihnu muuseumi. Muuseumi meeste toas on näiteks eriline põrand, mis kujutab valget jäävälja ja lõhet või jääpragu selle sees. Taustaks saab valida nii merekohina kui ka meremeeste laulud. Naiste tuba on käsitöö-rohke, ekraan täiendab seda kokkuvõtliku lõiguga Kihnu pulmafilmist. Mereäärses vabaõhusöögikohas nautisime maitsvaid söögikordi lahketelt kokatädidelt.

Toredaid suhtlemishetki nautisime kohalike memmedega, kes meelsasti oma elu-olust olid nõus pajatama. Vaatamata meretagusele karmile elule, ei kurtnud keegi elamistingimuste ja võimaluste üle, meil oleks neilt palju õppida.

Olime saarel seltskonnaga, kellest eelnevalt Kihnu saarele sattunud vaid neli inimest, seega avastamisrõõmu ja uusi reisimuljeid saime kuhjaga.

FOTOKONKURSS saarel nähtust andis uusi võimalusi kõigile oma fotograafiaalaste oskuste proovimiseks ja näitamiseks. Eesmärgiks saarel kogetu, Kihnu eripärade leidmine ja jäädvustamine. Töid hindasid üheksa žüriiliiget. Parimad tööd eksponeerime näitusel kooli hallis.

Kihnu fotokonkursi tulemused

Noorem vanuserühm:
1.koht Keithy-Liina Kallas "Päike ja meri
2.koht Keithy-Liina Kallas "Kristallid vees"
3.koht Laura-Liis Jõgar "Mulle siin Kihnus meeldib"

Vanem vanuserühm:
1.koht Joonas Järve "Kihnu memm ootab"
2.-3.koht Joonas Järve "Paadipuu"
2.-3.koht Elis Saveljev "Kihnu paat"

Täiskasvanud:
1.koht Vilma Pajuste "Tee üle vee"
2.koht Virve Tauts "Kihnu etno"
3.koht Sirke Soots "Toolidki on kihnlastel isemoodi"

PROJEKTI KOKKUVÕTETE ESITAMINE KOHALIKUS MEEDIAS JA ARUANDE KOOSTAMINE on punkt toredale loodusprojektile "Seal väiksel Balti merel, üks väikene Kihnu saar..."

Tänud kõikidele, kes meie projekti õnnestumises oma panuse andsid: õpilased, õpetajad, Kihnurand AS, Kihnu Veeteed AS, OÜ Padise Buss, raamatupidaja Sirje Laas, Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK)