Kui vaatame tänast Eesti raudteede kaarti, siis see oleks justkui hambutu naeratus. Liinid lõppevad ebaloogiliselt kusagil võsa vahel. Näiteks Riisipere. No mis raudtee lõppjaam see selline on? Loogiline oleks, et Viljandist kulgeb raudtee edasi Valka, Põlvast Võrru, Riisiperest Haapsallu ja Virtsu, Pärnust Riiga jne. Tähtis on raudteede võrgustiku loogika, siis tekib ka võimalus rongiga kuhugi jõuda.

Eesti riigi seisukohalt peaksid vähemalt kõik maismaal asuvad maakonnakeskused (Saared siis praamiühenduse jätkuna) olema raudteede võrgustikus esindatud, siis saaksime rääkida mingisugusest regionaalpoliitilisest võrdsusest või arenguperspektiivist. Aga paraku on regionaalpoliitika ainsaks tunnuseks Eestis sellealase ministri olemasolu. Reaalne poliitika sisuliselt puudub."