Kahtlemata ei ole tegu pingereaga ning võimalik, et Eestis on veel jaburamaid tee-ehituse lahendusi. Pange need kommentaariumisse kirja, siis saame needki nimistusse lisada.

1. Suurupi-Tabasalu-Tiskre maantee - saarekeste ja ringikeste tee

Enim kõneainet pakkunud tee eelkõige seetõttu, et sellest ilmus Eesti Elu portaalis järjestikku kaks artiklit. Muresid on sel teelõigul lugejate sõnul palju ning mis kõige kurvem, enne äsja lõppenud renoveerimist oli olukord parem.

„Sellega olen täitsa nõus, et need saarekesed on väga valesti tehtud, kui buss bussipeatusesse keerab siis tihtipeale ei mahugi autod enam mööda, kuna saareke on kohe bussipeatuse vastu tehtud ning siis tuleb oodata, kuni buss minema sõidab, et ise ka sõitma saada... ei oleks olnud ju väga raske neid saarekesi natukenegi mujale paigutada. Ja sellest ei saa ka aru, miks on vaja panna kord 70, siis jälle 60, siis jälle 70 ja siis jälle 60 kiirusepiiranguks, see on nagu mingi nali...."

Loe pikemalt siit ja siit.

2. Aranküla-Rapla-Öökulli maanteelõik - planeering kohati tragikoomiline

Augusti lõpus Eesti Elu portaalis avaldatud fotolugu Raplamaalt andis nii sõnas kui pildis edasi kohalike muret - planeering on kehv autojuhtidele, aga eriti jalakäijatele ning jalgratturitele. Tee kõrval asuvad sügavad kraavid, kui autol peaks juhtuma mõni rike, siis ei ole seda võimalik tee kõrvale lükata - kraav on ees.

„Kui Rapla peatee remondist tuli, oli pettumus suur - hea ja mõnusa peatänava asemel on kitsaste sõiduradadega koletis, sügavad kraavid kummalgi pool teed," kirjeldas lugeja.

Loe ja vaata fotosid siit

3. Viljandi maantee, eriti Luige kant - inimesed ei saa üle tee

Pärast seda, kui Luige ristmiku ümberehituse käigus kaotati sealne valgusfoor, on Luige aleviku elanikud hädas Viljandi maantee ületamisega. Seda eriti hommikuse ja õhtuse tipptunni ajal - liiklusvool ei katke, inimesed ei pääse üle tee bussipeatusesse. "Seal võiks vabalt olla 50-märk bussipeatuste alas ja ka ülekäigurada. Hetkel on see seis seal väga loll. Tean, sest kasutan ise ja ka mu väike õde ja kõik naabrite lapsed käivad igal hommikul üle selle suure maantee ja see on ohtlik. Maanteeamet! Keegi ei oota teilt midagi üli suurt ega raskesti tehtavat asja! Ülekäigurada, 50märk ja või valgusfoor on seal lahenduseks!"

„Jalakäijate sild on teisel suunal, kilomeeter eemal, üle ringtee tehtud. Lisaks on Kaare tn viiv nn kogujatee kitsas, jalakäijate jaoks liikumisruum puudub (vaja samuti busspeatusse saada) ning täiesti pimeda 90 kraadise kurviga silla alt läbi. Ausalt öelda on isegi kahe auto jaoks liikumisrumi vähe kui need üksteisele vastu sõidavad. Kusagil inimtühjas Mäo ristis on sellised lahendused võib-olla ok, aga Luigel elab üle tuhande inimese."

„Näiteks Viljandi mnt 1-1,2 km kohta on 6. saarekest ülekäikudega. Ma ei tea maailmas ühtegi miljonilinna, kus selline värk oleks ehitatud. Ma ei saa aru, kas kõik ajudega inimesed on välismaal, sest see, mis toimub Eestimaal on mõistusel raske mõista. No see märkide rägastik on nii suur, et kui neid jälgida, siis sõita küll ei saa."

Loe pikemalt siit

4. Tartu-Räpina maantee - imekitsad ringristmikud

„Tartu - Räpina maanteele (mitte uus hetkel ehitatav sissesõit, vaid täpselt enne seda) tehti kaks ringristmikku, millest pole mingit kasu ja mis on suure auto jaoks liiga väikesed, sinna juurde rajatud Prisma ees tänaval on vist kolm täpselt samasugust käkki - ükski autojuht aru ei saa, kellele või milleks need. Keegi joonestaja on lihtsalt vaimustatud ringristmikkest ja peab seda imevahendiks - ise ta neid autoga läbinud ei ole või ei ole kunagi roolis olnudki, suuremaid autosid on näinud pildi peal?"

5. Klooga maantee - kui peatub buss, jääb liiklus seisma

„Kahjuks on probleem ka äsja uuendatud Klooga maanteel, kus  "spetsialistid" on busside taskud planeerinud ja ehitanud nii, et kui buss peatub, jääb liiklus seisma, sest bussi "tasku" on liiga kitsas!"

6. Keila - ringteede pealinn

„Keilas on nende ringristmikega hulluks mindud. Rõõmu Kaubamaja juures oleks aidanud Kaubamajja pööramise liinist. See ülekäigurada Kruusa tänavalt Haapsalu mnt on liiga kitsas."

7. Tallinn - Vääna-Jõesuu: käib autojuhtide narrimine

"Seda 70-60-70 asja olen ka alatasa mõelnud Vääna-Jõesuu ja Tallinna vahet sõites. Seal merepool elavatelt tuttavatelt olen kuulnud, et hommikul nö tipptunni ajal olevat asi üsna tõsine - liiklus nii tihe ja kiire, et lapsed ei pääse ohutult üle tee Tabasalu/Tallinna poole suunduvale bussile. Seega vajadusest midagi ette võtta saan aru ja ei pane pahaks, aga see 60 ja 70 vahet märkidega mängimine on rohkem nagu autojuhi narrimine"

8. Viljandi-Tartu mnt, Tänasssilma-Jõesuu lõik: raha sai otsa?

"Viljandi-Tartu mnt Tänasssilma-Jõesuu lõiguga on selline lugu: tee tehti kitsas ja lõpuks raha haihtus täielikult. Planeeritud kergliiklustee jäigi tegemata ja on tegemata siiamaani. Aga, noh, kuskilt pidid Maanteeameti härrade reisirahad ju tulema!"

9. Kukruse-Jõhvi teelõik - priiskamine ja keeruliseks ehitamine

Viimase kahe teelõigu (9. ja 10.) puhul heidetakse peamiselt ette seda, et tegemist on ülepaisutatult suurte ja keeruliste teede-sildade rägastikuga. Tekkis küsimus, kas lihtsamalt ja odavamalt ei oleks saanud?

„Oleks minu teha, siis selle Kohtla-Järve vahelise teelõigu autori, paneks seina äärde, kui vene ajal pandi rahvavaenlasi. Kohe näha, et tegu on autosõiduga mitte kursis oleva inimesega. Milline idioot planeerib viaduktist laskumisel poolele langusele ringliikluse, pealegi üsna väikese raadiusega. Katsu sa libedaga sealt ohutult alla saada, kui sinu selja taga on sadakond inimest koos suure bussiga. See on täielik loterii, kas paned otse või suudad siiski masina pidama saada. Pealegi on tee kaldu ja lumesulavesi valgub üle tee, kus ta siis öösel jäätub. Ideaalne liuväli. Neid totakaid ringliiklusi oleks võinud poole vähem olla ja liiklus oleks palju sujuvam olnud. Selge priiskamine ja asja keeruliseks ehitamine."

10. Mäo ristmik ehk Mäo rist ja viletsus

„See Mäo ehitus on küll jube keeruline ja mõttetu, oleks saanud kindlasti teha hoopis teistsuguse ja lihtsama ja ka odavama siis. Tihtipeale näen seal teeveeres seisvaid autosid, inimesed vahivad neid viitasid ja mõistatavad kust kuhu minna saaks."

Kui tead mõnd "põnevat" lahendust Eestimaa teedel, anna sellest meilegi teada. Kirjuta kommentaariumisse või saada meile info ja/või foto-video siit.