Peale tervitussõnade ütlemist jagati VI-IX klasside õpilased segiläbi gruppidesse ja edasine toimus 25 minuti pikkustes töötubades, mida samuti juhendasid eri koolide õpetajad. Väga keskendunult tegutsesid noored matrjoškasid värvides.

Valtu ja Kaiu kooli poolt olid kaasa toodud toorikud: osa lamedad siluetid või „pooleks saetud" variandid, mida võiks külmkapi magnetina kasutada, osa ümmargused, nii nagu päris matrjoškad. Näidistena olid laual erinevad „päris" mudelid, aga noored ei läinud oma nukukest kaunistades traditsioonilist rada mööda, vaid kasutasid sootuks eripärasemaid lahendusi. Kogu see ideede pillerkaar oli päeva lõpuks ka ühele lauale välja pandud. Karaoke laulmise töötoas jooksid ekraanil ilmekate multifilmitegelaste esituses laulusõnad, mida püüti järele laulda.

Enne loeti sõnu paberitelt mõnedki korrad ühiselt ette, et tekst suupärasemaks muutuks, siis lasti laulul kõlada.

Ristsõnade lahendamisel tuli esmalt aru saada küsimustest ja täita tühjad read, et õige vastusena tuleksid välja sõnad välja vene keel ja pealinn Moskva. Hoogne tegevus käis tantsude õpitoas, kus Märjamaa tantsuõpetaja Tiina Kokemägi õpetas selgeks „Jablotška" ja „Korobuška".

Kõige raskem oli hakkama saada dialoogide koostamisega kolme populaarse multifilmi katkendite põhjal. „Maša ja karu", „Kass Leopold" ja „"Kolm sõpra Prostokvašinost" olid küll vahvad vaadata, aga dialoogidest eriti asja ei saanud. Selle põhjuseks on nii õpilaste napp sõnavara - VI klassi õpilased oskavadki veel väga vähe -, aga eriti ei edenenud ka koostöö võõraste õpilastega.

Oma kaaslastega oleks tulemus ehk parem olnud. Õpetajad tõid välja, et õpperühmad on suured ja tundides saavad õpilased vähe rääkida, seegi on üks napisõnalisuse põhjusi.

Vene keele festivali jaoks oli aega vaid kaks tundi, sest koolibusside ajad surusid peale. Lõpetamiseks koguneti rahvamaja saali teed jooma. Seal oli kaetud laud, mille keskel troonis samovar, ümber eri suuruses barankad ja präänikud.

Mõnedelt õpilastelt muljeid küsides jäid nad toimunuga rahule.

Kõige rohkem meeldinud tantsude õppimine ja matrjoškade joonistamine. Ka lauluklassis hakkas silma neid, kes mõnuga kaasa laulsid.

 „Loodan, et päev meeldis teile ja andis midagi uut," ütles õpetaja Darja Lehtsalu õpilastele ja tänas kolleege koostöö eest.

 „Sain ka ise uusi ideid. Näiteks puunukkude toorikud on väga leidlik lahendus, mida saab väga erinevatel puhkudel kaunistada.

Palun meie tööõpetuse õpetajal koos poistega ka neid valmistada," rääkis õp Lehtsalu.

Lõpetuseks löödi suures ringis lahti veel üks ühistants ja siis oli aeg laiali sõita. Kohila õpetaja avaldas lootust, et järgmisel aastal saadakse kokku juba järgmises kohas.