Nende vahele mahtusid Holger ja Mairo Marjamaa, Ivari Ilja, Mihkel Polli, Nyyd Ensemble, barokkansambli Cantores Vagantes, Lembit Orgse, Andre Hinni jt kontserdid - kokku oli välisesinejaid 17 ja koolikontserte 21. 


Muusikakooli direktori Andres Teppo sõnul sai esinejate loetelu pikk ja kontserdid läksid korda. Küsimusele, kuidas õnnestub leida esinejaid, kes on nõus tasuta kontserdi andma, vastas ta, et tänu isiklikele kontaktidele. „Näiteks Ivari Ilja ja Mihkel Poll on meie peretuttavad, kellega on palju rääkida ka pärast kontserti. Oleme esinejatele katnud kohvilaua ja püüdnud neid nii hästi vastu võtta, kui suudame."

Muusikakooli kontserdid koguvad populaarsust kaugemalgi kui ainult Keilas. Keelpillikvartetti Prezioso tuldi kuulama isegi Tallinnast, kuigi nad andsid kontserdi ka Mustpeade Majas. „Ma ei arva, et Keila valiti üksnes seepärast, et meie kontsert oli tasuta, kuid sedagi ei saa välistada," ütleb Andres Teppo. „Keila kontsert toimus paar päeva varem ja siia on mugav rongiga tulla. Samuti levib kuulsus meie saali heast akustikast ja seda tahetakse kogeda. Samas on mul hea meel, et meie enda väikelinnas on välja kujunenud kultuurne kuulajaskond. "

Alaline kontserdikülastaja on kindlasti tähele pannud, et muusikakooli kontserdisse on kaasatud ka Teppode lapsed.

Kas kõik kaheksa? Andres Teppo: „Kõik peale noorima, viieaastase Emanueli. Keilas ei saanud sellel hooajal esineda ka Johannes, ta täiendas end aasta USA-s. Seevastu Ida, Joosep, Jakob, Ann Meeta, Joonas ning Theodor esinesid aasta jooksul erinevatel kontsertidel kas kord või paar ka pikema kavaga."

Hooaja lemmikkontserte nimetades loetleb Andres Teppo üles peaaegu terve nimekirja, sest midagi eraldi välja tuua on keeruline. Küsimusele, missugused on järgmise hooaja plaanid, vastab ta: „Kuna meie kontsertagentuuril puudub eelarve, siis puuduvad ka plaanid."

Soovides saada tagasisidet toimunud kontsertide kohta, küsitles muusikakool oma esinejaid ja sagedasemaid kontserdikülastajaid. Alljärgnevalt valik kommentaare.

Professor Ivari Ilja: „Keila Muusikakooli saal on imeline kontserdipaik. Suurepärane akustika, õhuline, puidul baseeruv sisearhitektuuriline lahendus ja ruumi õnnestunud proportsioonid annavad saalile individuaalsuse ning teevad selle inspireerivaks esinemiskohaks, kus on ühtviisi hea olla nii laval esineja kui ka saalis kuulaja. Tore, et Keila elanikud on kontserdipaiga omaks võtnud. Esmaklassiline heliisolatsioon võimaldab kasutada saali ka tipptasemel lindistamiskohana.

Ainsaks puuduseks on professionaalsel tasemel kontsertklaveri puudumine. Praegu kasutatavad instrumendid on kahjuks oma ekspluatatsiooniaja kaugelt ületanud ja ei vasta kontserdisaali eeldatavale tasemele nii esineja kui ka kuulaja seisukohalt.

Pianist Mihkel Poll: „Keila muusikakooli saali näol on tegemist tõeliselt kvaliteetse kontserdipaigaga. Olen seal korduvalt viibinud nii esineja kui publikuna ja eelpoolväidetu leiab minu jaoks igal korral üha tugevamat kinnitust. Oma tasakaalustatud, nii interpreeti kui publikut soosiva akustikaga ning universaalse suurusega sobib see esinemispaigaks väga erinevatele koosseisudele, soolointerpreedist kammerorkestrini.

Saali akustilised omadused on samaväärselt soodsad ka salvestamiseks - kindel heliisolatsioon, professionaalne stuudioruum ning võimalused igasuguse salvestustehnika paigaldamiseks.

Ainus tõeline miinus hetkel on korraliku kontsertklaveri puudumine. Kuna klaver pole vaid sooloinstrument, vaid kandvas rollis ka paljudes kammerkoosseisudes, siis takistab korraliku pilli puudumine saali potentsiaali adekvaatselt realiseerida, peletades eemale interpreete, kes pole valmis suurt osa lavaenergiast kehva instrumendiga võitlemisele kulutama. Kuna Keila Muusikakooli saal on tõesti väga hästi õnnestunud kontserdipaik, sellega võrdväärset kammersaali pole antud hetkel ka Tallinnas, ja publiku huvi saali vastu juba praegu suur, siis oleks kõrgetasemelise kontsertklaveri ostmine ainuõige samm.

Suur lugupidamine ning tänu Andres Teppole, kes kõigi majandusraskuste kiuste on suutnud hea seista Keila Muusikakooli arengu eest ning luua kunstikeskkond, mis pakub samaväärselt suurepäraseid võimalusi nii noortele kui küpsetele interpreetidele."

Hilmo Seppel: „Olen külastanud muusikakooli üritusi võimalikult tihti, ka õpilaste esinemisi. Parimad on minu arvates pianistid, eriti duo esitus. Keelpillikvartetini minu muusikaline tase ei ulatu. Meeldiv on, et saab kuulata „naturaalset" muusikat, see tähendab, et ilma võimenduseta."

Riina Sippol: „Lugesin kokku, et olen käinud 8 kontserdil - nii mõnigi külastamata kontsert on jäänud hinge kriipima. Parimat valida ei oskagi, halvimat ammugi mitte, sest muusikaakoolis pakutakse vaid väga häid kontserte. Kurb on see, et kuulajaid on reeglina vähe, kuid seda enam saab ennast tunda äravalituna suurepärasel kontserdil. Ja alati, kui muusikakoolist koju jalutan, tunnen, et käin maapinnast paar sentimeetrit kõrgemal - seda teeb muuusika."

Piret Arvisto: „Ei ole täpset arvestust pidanud, aga arvan, et üle kümne. Kuna mu kaks last õpivad Keila Muusikakoolis, siis lisanduvad laste kontserdid. Kõige suurema elamuse olen saanud, kuulates Mihkel Polli esinemisi. Keila uue muusikakooli saalis on väga mõnus kontserte kuulata, kuna maja on hubane ja akustika väga hea. Kõik esinejad on olnud väga heal tasemel ja nende esinemine tõeliselt nauditav. Suur tänu korraldajatele!"

Ago Kokser: „Olen külastanud enam kui nelja kontserti. Meeldiv on, et väga heal tasemel klassikalist muusikat saab kuulata ka Keilas. Loodan, et ettevõtmised jätkuvad sama entusiastlikult ka edaspidi. Suured tänud tehtud töö eest!"