Kõik osalejad said teada ühistranspordiseaduse seniste punktide hambutusest ja jääb mulje, et reisijate huvid on selle seadusakti vastuvõtmise ajal „väljapoole aeda" jäänud.

Koosolekul osalenud tervishoiutöötaja tavaeetika vastane käsitlus pani ta korduvalt küsima "mis maa see on?" tulenevalt olupiltidest, kus Tallinna-Pärnu maantee äärest bussipeatusest ei saa ootajad peale näiteks vaid paari sõitjat vedavatele ligi 50kohalistele ekspressbussidele. Üks vaikne vastus teispool lauda kõlas - harilik kapitalism.

Mitmel korral on arutusel olnud teema - nõudepeatuse planeerimine ja väljaehitamine Orgitale tanklate juurde. Seekordsel arutelul oli valla esindajate arvamus loobuda sellest, kuna siis võib veel mõni kommertsliin Tallinna-Pärnu suunal lõpetada alevi läbimise. Allakirjutanu ei paneks siin punkti, see arutelu võiks jätkuda.

Alevi keskel avatava uue bussijaama otstarbekust Orgita peatus ei vähendaks: see on sobivas kohas kooli, perearstide ja kõigi muude asutuste suhtes ning selle vajalikkus kogu valla elanikele on selge.

Sügishooajal toimib Tallinna ja Pärnu vahel mõlemas suunas 28 liini, millest Märjamaad läbib sõltuvalt nädalapäevast 6-7. Seega läheb asulast mööda 21 liini, suvel on ekspresse enamgi. Kui tekitada peatus tanklate juurde, siis tekib vajadus Orgita-Märjamaa siseliini ehk võõrapäraselt öeldes transfeeri järele, sest alevi lõunapoolsetel elanikel jääb koduni ca 4,5 km. Siinkohal ülevaade ligikaudsete kaugustega:
Orgita tanklad - Orgita bussipeatus ... 460 m
Orgita tanklad- nn Orgita suure maja tee... 970 m
Orgita tanklad - Viilumäe... 1370 m
Orgita tanklad-Kirikuvärava .... 2100 m
Orgita tanklad-Märjamaa bussijaam ... 2900 m
Orgita tanklad-Lemmiku... 3500 m
Orgita tanklad-vallamaja... 4300 m.

Küsimus on, millisest eelarvest tuleb kate sellele ettevõtmisele? See oleks nagu analoog Rapla raudteejaama liinile, aga muidugi mitte nii suure sagedusega.

Pärnust Märjamaale jõudmine on võrreldes suvekuudega hetkel taas väga ebasoodne. Päeva teises poolest tuleb Pärnust vaid kaks bussi: kell 12.10 (Märjamaal 13.42 ) ja 17.40 (Märjamaal 18.45). Ainult reedeti ja pühapäeviti sõidab liin 187 väljumisega 15.30 (Märjamaal 16.35 ). Selle suvel iga päev toiminud bussiliini täituvuse analüüs pidi maanteeameti esindaja sõnul veel ees olema ja võimalusel igapäevase graafiku taastamine päevakorda tulema.

Maavalitsuse esindaja Raivo Kont-Kontson andis infot eelseisvatest vajalikest aruteludestseoses ettevalmistamisele võetava Raplamaa maakonnaliinide hankega alates 01.01.2015.

Seega tekib võimalus arutada võimalike täiendustemuutuste üle piirkonnas maakondlike liinide teemal, sealjuures ei tohiks unustada ka aastakümnetega kujunenud liinivõrgu STABIILSUST ja SIDUSUST veel püsinud liinide graafikutega, aga minimeerimist vajaksid päris nullreisijatega otsad.