Õpilased kaitsesid oma uurimustöid võõrkeelte, humanitaarainete ja täp­pisteaduste ainekomisjoni ees. Uurimustööde kaitsmise nõukogu valis õpi­laskonverentsil esitamiseks välja parimad tööd.

Uurimistöö on eelkõige protsess ja meetod, mille abil uuritavat problee­mi analüüsitakse süstemaatilisel ja asjakohaselt struktureeritud viisil. Töö koostamisel tuleb lähtuda teaduslikkuse põhimõtetest. Uurimuse tee-ma peab olema aktuaalne ja töö sisu üheselt mõistetav. On vaja järgida süsteemsuse, täpsuse ja objektiivsuse põhimõtteid. Autor peab kriitiliselt vaatlema nii enda kui teiste seisukohti ning kõik esitatavad väited peavad olema argumenteeritud ja toetuma faktidele. Uurimus kujutab endast uu­rimisprotsessi konkreetset tulemust ehk kirjalikku aruannet, mis kajastab õpilase oskust iseseisvalt mõelda. Töö peab sisaldama õpilase isiklikku sei­sukohta.

Uue õppekava kohaselt tuleb õpilastel koostada uurimustöid juba alates

7. klassist (III astmest). Gümnaasiumiklassides on võimalik valida endale välja kindel teema ja uurida seda kolme aasta jooksul. Uurimustöödega esines konverentsil 13 õpilast:

      1. N. Volkov, 8. klass„Inglise rahvaluule kangelased" (inglise keel)
        Juhendaja: S. V. Šiškova

      2. P. Murtazina, 9. klass„Kulikovo lahingus osalenud aja­loolised isikud"
        „Kulikovo lahing vene kirjanduses" (kirjandus, ajalugu)
        Juhendajad: S. N. Tšitšerina ja S. A. Tihhonova

      3. 3. J. Kamoza, 9. klass„Matemaatika kuldvara Pütagorase teoreem" (matemaatika)
        Juhendaja: T. N. Sokolskaja.

      4. K. Rešnjak, 9. klass „Toidulisandid - poolt ja vastu" (bioloogia) Juhendaja: J. A. Perova

      5. A. Kortšagina, 10. klass „Tuntuks saanud väljendeid 19. sa­jandi esimese poole vene kir­jandusteostest" (kirjandus)
        Juhendaja: V. E. Zaitseva

      6. A. A. Županov, V. Zaporožets, 9. klass „Teekond mööda temperatuuris­ kaalat" (füüsika) Juhendaja: J. P. Rumjantseva

      7. V. Tsvetkova, R. Pelt, 10. klass „Abakusest arvutini" (informaatika, matemaatika) Juhendajad: V. I. Zaitsev, L. I. Zaitseva

      8. A. Šabelnikova, J. Vorobjova, 11. klass „Elektriväljad eluslooduses" (füüsika) Juhendaja: J. P. Rumjantseva

      9. M. Kõrver, 10. klass „Elektriväljade mõju inimesele" (füüsika) Juhendaja: J. P. Rumjantseva

      10. M. Perov, 10. klass „Arvutid ja tervis. Arvutite mõju keskastme õpilaste tervisele" (bioloogia) Juhendaja: J. A. Perova


        Kõik õpilased esinesid vääri­kalt ja nende ettekanded olid väga huvitavad. Ettekandeid saatsid esinejate endi valmis­tatud põnevad esitlused. Me loodame, et ka järgmisel õppeaastal valmistavad õpi­lased meile heameelt ja esi­nevad edukalt konverentsil.