Koosoleku päevateemad olid: kokkuvõte möödunud talvehooajast, brändikoolituse tulemi tutvustus, eelseisva suvehooaja suurürituste kava ja järgmise talvehooaja Talvefestival. Ajalehepinna kokkuhoiu mõttes ei peatu ma kõikide punktide juures, vaid toon välja kolm rohkem ainest pakkunud teemad.

Projektijuht Ene Reedi andis põhjaliku ülevaate Otepää piirkonna ettevõtjate kolmepäevasest brändikoolitusest, mille tulemusena selgus Otepää kui spordikeskuse tähtsus ja tuntus. Sihtgrupiks on eelkõige kõik aktiivse ellusuhtumisega inimesed harrastussportlastest tippsportlasteni.

Palve kõigile - ärge võtke seda sõnasõnalt. Bränd ei tähenda, et suunatakse kõik tegevused ainult spordiga seonduvale. Kõik praegu olemasolevad tooted saavad turunduse läbi spordi. See on enda ehk Otepää identiteedi kujundamine ning kinnistamine. Me ei suuda pakkuda kõigile kõike. Turunduse kohalt on hea, kui Otepää piirkonna ettevõtjad annavad edasi ühist sõnumit, mida kannavad edasi piirkonda külastavad turistid - Otepää = Sport. Brändi tulem ongi aluseks järgmise tegevuse so. Otepää piirkonna turundusplaani koostamisele. Kokkuvõttest selgus veel, et tulevikus on oluline, et ettevõtjad ise aitaksid rohkem kaasa piirkonna turundamisele. Ettekande kuulajad nõustusid ja olid tulemiga rahul.

Üks meeli erutanud teema oli Euroopa saunamaraton, mille toimumise tähtsust rõhutasid kõik. Toimumise aja suhtes olid mitmedki seda meelt, et üritus võiks toimuda hiljem - märtsikuus hooaja lõpuüritusena. Tehti ettepanek SA OTle, et nad viiksid läbi küsitluse toimumisaja kohta. Tänaseks on küsitlus läbi viidud. Tagasiside annab põhjust koos ettevõtjatega alustada saunamaratoni korraldajatega arutelu ürituse toimumisaja teemal.

Pikka aega on olnud valupunktiks infosulg ürituste korraldajate, ettevõtjate ja erinevate Otepää valla allasutuste vahel. Otepää vallavanema Merlin Müüri sõnul on olukorra parendamiseks alustatud avaliku korra määruse muutmist, sh. ka avalike ürituste korraldamine. Lauas istujatel oli sõnum valla esindajatele, et määrus peab lihtsustama ja soodustama uute ürituste teket ning läbiviimist.

Algselt pidi ümarlaual osalema ka Rally Estonia majutusjuht Emilia Kivimäe, kes kahjuks asjaolude kokkulangevuse tõttu ei saanud tulla. Emilia andis oma sõnumi edasi e-mailis. Ta viitab, et eelmistel aastatel on Rally Estonia tähelepanu majutusasutuste töö koordineerimisel olnud suunatud pigem Otepää suurtele hotellidele. Sel aastal on nad sihiks võtnud koostöö elavdamise väiksemate majutusasutustega.

Tihti otsivad osalejad ning pealtvaatajad majutust ainult suurematest hotellidest ning kui on selgunud, et kõik sedalaadi majutusasutused on juba välja müüdud, minnakse ürituse toimumise kohast oluliselt kaugemale asuvasse suurde hotelli. Samal ajal on aga väiksemates majutusasutustes, mis asuvad ürituse toimumise koha vahetus läheduses, veel endiselt vabu kohti. Sellise olukorra vältimiseks on korraldaja sel aastal tsentraliseerinud majutuse broneerimise ka pealtvaatajatele.

Tsentraliseeritud süsteem võimaldab ka väiksematele majutusasutustele maksimaalse täituvuse, toob endaga kaasa kindluse arvete maksmisel ja loodetavasti ka uued rahulolevad püsikliendid. Infokeskse süsteemi osas leiate Auto24 Rally Estonia kodulehelt www.rallyestonia. ee > Majutus. Plaanis on korraldada 19. aprillil kell 13.00 kohtumine väiksemate majutusasutuste juhtidega.

Lõpetuseks tegi heameelt, et kolmetunnises suhtlusringis olid põhirääkijateks ettevõtjad omavahel, mitte eestkõneleja.

SA OT tänab Villa Müllerbecki, kes lahkesti lubas kasutada oma õdusat seminariruumi. Kellel rohkem huvi toimunud ümarlaua ja brändikoolituse kokkuvõtte kohta, palun saatke e-mail aadressil turism@otepaa.ee või külastage Otepää turismiinfokeskust.