Pirita inimesi võiks rõõmustada see, et siin elavad inimesed on oma linnaosaga kõige enam rahul. Piritalaste keskmine hinnang 4-punkti skaalal rahulolule linnaosa erinevate valdkondadega oli 2,88 puntki, Tallinna keskmine oli 2,68 ning kõige madalamad olid hinnangud Lasnamäel ja Kristiines (vastavalt 2,57 ja 2,59 punkti). 25st uuritud valdkonnast olid piritalaste hinnangud kõige kõrgemad 11 puhul, nende seas olid näiteks rahulolu prügiveoga, elamute lähiümbruse heakorraga, tänavavalgustusega ning rattateede piisavuse ja parkimisvõimalustega kodu lähedal.

Võrdluseks on kohane vaadata neid valdkondi, kus Nõmme kui Piritale kõige sarnasema linnaosa elanike hinnangud olid kõige kõrgemad, nendeks olid näiteks rahulolu hoonete välisilmega, sportimisvõimaluste piisavus ning lemmikloomade pidamise kultuur ja jalutuskohtade olemasolu. Viimase puhul võib välja tuua, et Pirita on ainus linnaosa Tallinnas, kuhu pole rajatud koertele jalutusväljakuid.

Probleemiks ilmselt liikus Pirita teel

Negatiivsetest hinnangutest rääkides oli üks valdkond, millega Pirita elanikud võrreldes muude linnaosadega kõige vähem rahul olid - selleks on liikluse olukord autojuhi seisukohast. Tallinna madalaim hinnang viitab ilmselt Pirita tee ummistatusele ning arvestades elamuehituse jätkumist ning võimalikke arendusi näiteks TOPi kvartalis, on ka tulevikus tegu kasvava probleemiga.

Võrreldes 2009. aastaga paranesid elanike hinnangud oma linnaosale näiteks järgmistes valdkondades: kvartalisiseste sõiduteede olukord, kõnniteede olukord, liikluse olukord jalakäia ja jalgratturi seisukohast.

Info linna teenuste kohta

Tallinna linna teenuste kohta saadakse kõige sagedamini teavet üleriigilise meedia (raadio, televisioon, ajalehed) või oma lähedaste kaudu. Mõnevõrra vähem saadakse infot otseselt Tallinnaga seotud ajalehtedest nagu „Pealinn" ja linnaosade lehed. Samas võib siin positiivsena välja tuua Pirita lehe, millest on kohalikud elanikud sagedamini kasulikku infot saanud kui elanikud teistes linnaosades oma linnaosade lehtedest. Tallinna kodulehte, linna abitelefoni ja linna- või linnaosavalitsuse infolauda kasutatakse info saamiseks vaid üksikutel juhtudel.

Uuringus küsiti ka randade külastamise kohta. Ülekaalukalt külastati suvel kõige enam Stroomi ja Pirita randa - kummaski neist käis suve jooksul 2/5 tallinlastest, samas oli Pirita rand on kõige sagedamini külastatavaks rannaks. Mitteametlikest randadest külastati aga kõige tihedamini Pirita jõge.

Analüüsi raport on kättesaadav linnavalitsuse kodulehel uuringute rubriigis.