Istanbul, Türgi suurim linn ja riigi kunagine pealinn, ulatub Euroopast Aasiasse. Linn on väga mitmepalgeline oma arhitektuuriliste vaatamisväärsuste, kõrghoonestuse, liiklusummikute, roheliste parkide ja tohutute lille- ning roosipeenardega. Tundus, et iga elaniku ja iga turisti jaoks on kasvama pandud oma punane roos. Lisaks kirev Istanbuli turg, mis pakub kõikvõimalikku kaupa ning kauplemisrõõmu.

Istanbuli oluline koht on Sultanahmedi väljak, millest ühel pool asub kuulus Sinine Mošee oma uhkete minarettidega ning teisel pool püha katedraal Hagia Sophia. Ülivõimsalt kõlas väljakul keskpäevane kutse palvusele, mida kuulutatakse mošee tornidest ning võimendatakse valjuhääldite abil.

Külastasime ka Topkapi paleed, mis oli neli sajandit olnud Ottomani sultanite ametlikuks residentsiks. Palee ruumides on eksponeeritud esemeid Türgi ajaloost ning riideid, ehteid ja relvi, mis kuulusid türgi sultanitele.

Paadisõit Bosporuse väinal andis ettekujutuse, kui suur on tegelikult Istanbul. Linna siluett ulatub piki kaldaid väga kaugele ja üles mäekülgedele.

Milli Zaferi Keskkool asus Eskisehiris, kuhu sõitsime Istanbulist peaaegu 6 tundi. Vastuvõtt koolis oli südamlik. Esinesid türgi rahvariietes väikesed tantsijad ning kuulsime türgi rahvalaule. Esitleti kõikide riikide projektimeeskondi ning vahetati kingitusi. Lastevanemad olid katnud laua küpsetistega ning pakuti ehtsat türgi kohvi. Järgnes tutvumine Eskisheiri linnaga. Töötubades saime näha, kuidas valmistatakse Türgile iseloomulikke klaasehteid ning valgest kriidikivist ehteid. Väljasõidul 14. sajandi Osmanite riigi provintsi ja pealinna Bursasse nägime ehedat „vanalinna". Ronisime ülikitsastel ja järskudel munakivitänavatel. Madalate vanade majade siseõuedes asusid väiksed kohvikud või söögikohad ning peatänava ääres turg. Elatise teenimiseks müüdi turul kõike, mis oli oma kätega tehtud.

Projekti lõpetamise konverentsil saime meeldiva üllatuse osaliseks. Meie väike Puka Keskkool seati 7 riigi projektimeeskondadele eeskujuks projektitöö kajastamise eest kooli kodulehel. Iga projektikohtumise järel on vajalik kokkuvõtete (fotod tegevustest, esitlused, videoklipid jms.) ülespanek osaleva kooli kodulehele. Meie kooli projektitöö rubriik oli mitmekesine ja põhjalik ning seda paluti projektijuhil teistele esitleda. Materjalide valimine ja kajastamine on olnud projektijuhi Liidia Saarmanni järjepidev töö kahe aasta vältel. Liidia sai tänu ja tunnustuse ka projekti üldkoordinaatorilt.

Lõpuõhtul öeldi palju südamlikke tänusõnu nii korraldajatele kui ka osalejatele. Kahe aasta jooksul olid eri riikide projektimeeskonnad saanud headeks sõpradeks. Lahkumisel tundus kõigile uskumatuna mõte, et seekordne projekt lõpeb ja enam järgmises riigis kohtumist ei toimu. Projektis osalejad said tuttavaks erinevate keelte, kultuuride, kommete, koolide, õpilaste ja õpetajatega. Kõiki jääb ühendama soov järgida tervislikke eluviise.