Olen sündinud, üles kas­vanud ja keskhariduse omandanud Kiviõlis. Olen lõpetanud Tartu Ülikooli bakalaureuseõppes klas­siõpetaja ja magistriõppes koolikorralduse eriala. Olen töötanud Koosal õpetajana, Alats­kivil õpetaja ja õppealajuhatajana ning Haridus- ja Teadusminis­teeriumis välishindamisosakonna peaeksperdina. Mul on kaks poega ja lapselaps.

Millega tegelete vabal ajal?

Mulle meeldib väga muusika, teatrikunst. Vabal ajal kuulan muu­sikat ja loen. Ajapuuduse tõttu ei ole saanud käia nii palju teatris, kui sooviksin. Armastan laulda, pikka aega olen laulnud Alatski­vi naisansamblis. Puhkust meeldib veeta reisides.

Miks te otsustasite kandideerida Puhja Gümnaasiumi direktori ametikohale?

Olen haridusvaldkonnas töötanud 25 aastat. Minu senine tööko­gemus on viinud mind põhjalikult ja mitmekülgselt kurssi hari­duselu praeguse olukorra ja ootustega. Ministeeriumis töötades olen tihedalt kokku puutunud Eesti Vabariigi hariduspoliitika olemuse ja suundadega. Välishindamisosakonna üldharidus­koolide peaeksperdina olen saanud hea kogemuse õigusaktide tõlgendamisest ja rakendamisest koolis. Järelevalvet läbi viies olen näinud, kuidas koolid õppe- ja kasvatustööd korraldavad, milliste õigusaktide rakendamisega probleemid tekivad, mille vastu eksitakse ja mis on selle põhjuseks, olen koole nõustanud. Õppealajuhataja töö kaudu Alatskivi keskkoolis tean, kuidas kool sisuliselt toimib. Toetudes saadud kogemustele, tahtele haridus­valdkonnas tegutseda ja uusi väljakutseid vastu võtta, otsustasin­gi kandideerida Puhja Gümnaasiumi direktori ametikohale.

Olete saanud Puhja Gümnaasiumi direktorina tööl olla mõne nädala. Kuidas olete kooliperre sisse elanud?

Arvan, et olen selle lühikese ajaga küllaltki hästi sisse elanud. Praegu tutvun olukorraga põhjalikumalt, viin ennast kooli töö­korraldusega kurssi. Puhjas on nii pedagoogiline kui ka majan­duspersonal heal tasemel. Arvan, et järgmine õppeaasta tuleb väga töine ja huvitav. Leiame koostöös kooli arenguks parimad võimalused. Oluline on iga õpilase, õpetaja, koolitöötaja väärtus­tamine ja õppimise tähtsustamine.

Teil on pikaajaline haridusvaldkonna kogemus. Milliseid seni­seid kogemusi saate kõige paremini rakendada praegusel tööko­hal?

Kuna olen töötanud nii õpetaja, õppealajuhataja kui ka riigiamet­nikuna, siis arvan, et väärtuslikem kogemus on süsteemi nägemi­ne tervikuna. Väga tähtsaks pean ka koostöö- ja suhtlemisoskust erinevate huvigruppidega.

Mis on esmased väljakutsed selles töös?

Esimene mure on turvalise õpikeskkonna loomine. Turvalisus on igasuguse arengu eelduseks. Mida paremini laps ennast koolis tunneb, seda kergem on ka õpetaja töö. Sellega peame kindlasti tegelema. Korrastamist vajab kooli dokumentatsioon (arenguka­va, õppekava jne).

Nagu uus tulija ikka, püüan olukorrast objektiivset ülevaadet saa­da, et järgmiseks õppeaastaks paika panna eesmärgid/tegevused, kuidas kõige paremini edasi liikuda, et kooli võimekust tõsta.

Millisena näete Puhja Gümnaasiumi tulevikku?

Näen kooli peamist funktsioon selles, et kool suudab õpilase ette valmistada reaalseks eluks, kujundada temast ühiskonnas toime­tuleva kodaniku. Selleks on vaja tugevat põhikooliosa, kus kõi­ge olulisem on lapse terviklik arendamine õppe- ja kasvatustöö koosmõjul. Gümnaasiumiosas peaksid õppima haridust väärtus­tavad noored, kellel on motivatsioon õppida ja omandada konkurentsivõimeline haridus õpingute jätkamiseks. Õppesuundade arvust olulisemaks pean õpetamise kvaliteeti. Loodan, et Puhja Gümnaasium on tulevikus usaldusväärne, hea mainega edukas kool.