Puhja Gümnaasiumi direktor Heidi Kiuru: õppesuundade arvust olulisemaks pean õpetamise kvaliteeti
Olen sündinud, üles kasvanud ja keskhariduse omandanud Kiviõlis. Olen lõpetanud Tartu Ülikooli bakalaureuseõppes klassiõpetaja ja magistriõppes koolikorralduse eriala. Olen töötanud Koosal õpetajana, Alatskivil õpetaja ja õppealajuhatajana ning Haridus- ja Teadusministeeriumis välishindamisosakonna peaeksperdina. Mul on kaks poega ja lapselaps.
Millega tegelete vabal ajal?
Mulle meeldib väga muusika, teatrikunst. Vabal ajal kuulan muusikat ja loen. Ajapuuduse tõttu ei ole saanud käia nii palju teatris, kui sooviksin. Armastan laulda, pikka aega olen laulnud Alatskivi naisansamblis. Puhkust meeldib veeta reisides.
Miks te otsustasite kandideerida Puhja Gümnaasiumi direktori ametikohale?
Olen haridusvaldkonnas töötanud 25 aastat. Minu senine töökogemus on viinud mind põhjalikult ja mitmekülgselt kurssi hariduselu praeguse olukorra ja ootustega. Ministeeriumis töötades olen tihedalt kokku puutunud Eesti Vabariigi hariduspoliitika olemuse ja suundadega. Välishindamisosakonna üldhariduskoolide peaeksperdina olen saanud hea kogemuse õigusaktide tõlgendamisest ja rakendamisest koolis. Järelevalvet läbi viies olen näinud, kuidas koolid õppe- ja kasvatustööd korraldavad, milliste õigusaktide rakendamisega probleemid tekivad, mille vastu eksitakse ja mis on selle põhjuseks, olen koole nõustanud. Õppealajuhataja töö kaudu Alatskivi keskkoolis tean, kuidas kool sisuliselt toimib. Toetudes saadud kogemustele, tahtele haridusvaldkonnas tegutseda ja uusi väljakutseid vastu võtta, otsustasingi kandideerida Puhja Gümnaasiumi direktori ametikohale.
Olete saanud Puhja Gümnaasiumi direktorina tööl olla mõne nädala. Kuidas olete kooliperre sisse elanud?
Arvan, et olen selle lühikese ajaga küllaltki hästi sisse elanud. Praegu tutvun olukorraga põhjalikumalt, viin ennast kooli töökorraldusega kurssi. Puhjas on nii pedagoogiline kui ka majanduspersonal heal tasemel. Arvan, et järgmine õppeaasta tuleb väga töine ja huvitav. Leiame koostöös kooli arenguks parimad võimalused. Oluline on iga õpilase, õpetaja, koolitöötaja väärtustamine ja õppimise tähtsustamine.
Teil on pikaajaline haridusvaldkonna kogemus. Milliseid seniseid kogemusi saate kõige paremini rakendada praegusel töökohal?
Kuna olen töötanud nii õpetaja, õppealajuhataja kui ka riigiametnikuna, siis arvan, et väärtuslikem kogemus on süsteemi nägemine tervikuna. Väga tähtsaks pean ka koostöö- ja suhtlemisoskust erinevate huvigruppidega.
Mis on esmased väljakutsed selles töös?
Esimene mure on turvalise õpikeskkonna loomine. Turvalisus on igasuguse arengu eelduseks. Mida paremini laps ennast koolis tunneb, seda kergem on ka õpetaja töö. Sellega peame kindlasti tegelema. Korrastamist vajab kooli dokumentatsioon (arengukava, õppekava jne).
Nagu uus tulija ikka, püüan olukorrast objektiivset ülevaadet saada, et järgmiseks õppeaastaks paika panna eesmärgid/tegevused, kuidas kõige paremini edasi liikuda, et kooli võimekust tõsta.
Millisena näete Puhja Gümnaasiumi tulevikku?
Näen kooli peamist funktsioon selles, et kool suudab õpilase ette valmistada reaalseks eluks, kujundada temast ühiskonnas toimetuleva kodaniku. Selleks on vaja tugevat põhikooliosa, kus kõige olulisem on lapse terviklik arendamine õppe- ja kasvatustöö koosmõjul. Gümnaasiumiosas peaksid õppima haridust väärtustavad noored, kellel on motivatsioon õppida ja omandada konkurentsivõimeline haridus õpingute jätkamiseks. Õppesuundade arvust olulisemaks pean õpetamise kvaliteeti. Loodan, et Puhja Gümnaasium on tulevikus usaldusväärne, hea mainega edukas kool.