Rakvere linnapea: uued transpordisüsteemid on energiatõhusad, kuid hetkel omavalitsustele liialt kallid
EL Regioonide Komitee korraldas 30. novembril foorumi, mille arutelude keskmes olid kohalike ja piirkondlike majandussüsteemide uued väljavaated. Euroopa Komisjoni siseturu ja teenuste volinik Michel Barnier oli kutsutud selgitama tema algatatud EL siseturu reformi mõju kohalikele ja piirkondlikele omavalitsustele.
Volinik selgitas, et Komisjon ei avalda mingit survet riikidele või kohalikele omavalitsustele avalike teenuse pakkumise vormi osas ning rõhutas, et Komisjoni jaoks on asutusesisene teenuste pakkumine (in-house) igati aktsepteeritav. Veel kinnitas volinik, et EL siseturg on sotsiaalne turg, mida on vaja reguleerida.
Foorumi ühte töögruppi teemal “Säästlikud kohalikud lahendused ühiskondliku transpordi ja energia valdkonnas” juhatas Andres Jaadla, Rakvere linnapea. Jaadla esitles ka oma linna ja seda mida linnas on tehtud, et muuta energiakasutust linnas tõhusamaks.
Tagamaks siseturu tõrgeteta toimimist ning kaupade, isikute ja teenuste vaba ja sujuvat liikumist on oluline ühtse üleeuroopalise transpordisüsteemi loomine, selle tõhususe tagamine ja ühenduspunktide rajamine. Tänapäeva majanduse üheks alustalaks on selle transpordisüsteemi võime liigutada kaupu ja inimesi vastavalt soovidele ja vajadustele nii sujuvalt ja säästlikult kui võimalik ühest kohast teise.
“Linnatranspordi ja ühiskondliku transpordi osas laiemalt on olemas väga energiatõhusaid süsteeme, kuid need nõuavad suuri investeeringuid, ja seetõttu on nende rakendamine kohalikul tasandil raskendatud ja seda mitte ainult Eestis,” tõdes Jaadla. “See tähendab, et energiatõhusad transpordisüsteemid ei teki üleöö, kuid see on kindlasti meie tulevik.”
EL Regioonide Komitee on nõuandev poliitiline kogu EL institutsioonidele, mis võimaldab kohalikel ja piirkondlikel omavalitsustel väljendada oma seisukohti Euroopa Liidu küsimustes. Komitee korraldab ka seminare ja arutelusid omavalitsustele olulistel EL teemadel.