Rongijuhiamet antakse edasi isalt pojale
Eesti esimese raudteeliini ehk Paldiski-Tallinna-Tosno tee avamisest möödub sügisel 145 aastat. Selle aja mäletajad sõidavad juba taevastel teedel. Küll aga töötab tänaseni Elronis mehi, kes said rongijuhiõppe ENSV päevil. Andrus Roosma on siiani rongijuht, poeg Magnus sammub isa jälgedes ja töötab instruktorjuhina, kirjutab Harju Elu.
Andrus Roosma meenutab, et 1970. aastate alguses koolitas juhte ja nende abisid raudteetehnikum nr 3 ehk hilisem Aleksei Müürisepa nimeline kutsekeskkool Tehnika tänaval. Andrus elas lapsena Sindis, nägi oma koduaknast möödasõitvaid ronge ning elukutsevalikus polnud kahtlust – pärast 8. klassi lõpetamist läks ta õppima rongijuhi ametit. “Õppisin Tehnika tänava koolis kolm aastat ning seejärel võeti mind tööle rongijuhi abina. Siis tuli sõjavägi ja kui armeest naasesin, läksin samale ametipostile tagasi. Diiselrongi juht sai minust 13. augustil 1979,” meenutab Andrus Roosma.
Esimene töökoht oli Tallinn-Väike, kus asus toona kitsarööpmeliste rongide depoo. 1970. aastate lõpus töötasid seal Ungari diiselrongid D1. Tänaseks on kõikide riigisiseseid reise teenindavate elektri- ja diiselrongide kodudepoo Pääskülas.
Poeg Magnus tunnistab, et tema ametivalikul oli suur eeskuju just isa. “Sattusin praegusesse Elronisse 2009. aastal, kui toimus konkurss rongijuhi abi kohale. Kuus meest valiti välja, tänaseks oleme tööle jäänud kahekesi,” ütleb Magnus.
Loe edasi Harju Elust.