Nii see kindlasti ei ole, meie siin Harjumaa väikeses mõisakoolis leiame, et meil töötavad kutsumusega inimesed, kes väärtustavad ja armastavad oma tööd.

Seda näitas ka Ruila koolis läbiviidud õpetajate pühendumuse uuring, mis on kooli sisehindamise üheks osaks. Küsitluses kasu­tati Utrechti ülikooli töökeskkonna hindamise metoodikat Work& Well-being Survey eestindatud versiooni. Küsitluses osales 21 õpetajat. Uuringu tulemusel selgus, et 12 töötajat on väga kõrge pühendumusega, 7 töötaja puhul on ilmselt asjaolusid, mis maksi­maalset pühendumist mõnevõrra vähendavad ja 2 töötaja puhul on pühendumine keskmine. Kui parimates organisatsioonides moo­dustab pühendunud töötajaskonna umbes kolmveerand töötajatest, siis õpetajate pühendumus Ruila koolis on kõrge, vaid mõnede eranditega, kelle puhul pühendumine on keskmine.

Kõrgest pühendumisest räägib ka põhiainete õpetajate järjepide­vus õpetamisel, kusjuures nende seas on kuus vanemõpetajat.

Aastaid on koolis juurutatud tulemustasu ja lisatasude maksmise süsteemi, mille tulemusel on Ruila kooli õpetajate palk oluliselt kõrgem vabariigi üldisest keskmisest. Oleme väärtustanud ja toe­tanud head õpetajat. Selle töö kõige olulisemaks väljundiks on õpi­laste head tulemused õppimisel ning kooli esindamine erinevatel olümpiaadidel, võistlustel ja näitustel.

Oleme veendunud, et ka õpetajatööd võib teha oma ametit ar­mastades, südamest ja suure pühendumusega.