Üheks võimalikuks lahenduseks on kõigile sõitjatele tasuta maakondlikku ühistransporti pakkumine.  See on konkreetne regionaalpoliitiline meede, mille põhiliseks eesmärgiks on peatada elanike lahkumine maalt keskustesse. Töökohad on juba koondunud keskustesse ja seda on maksupoliitikat muutmata tagasi pöörata äärmiselt keeruline. Lihtsam on parandada maainimeste ligipääsu töökohtadele. Kuna transport on muutunud järjest kallimaks, soodustab sõitjatele tasuta maakondlik ühistransport elanike maapiirkondadesse elama jäämist.

Tarvis oleks 15 miljonit eurot

Regionaalpoliitikat ei saa ellu viia selleks raha kulutamata. Riik toetab juba praegu maakondlikku ühistransporti u. 2/3 ulatuses selle maksumusest ning kohalike omavalitsuste toetus maakonnaliinidele on aasta-aastalt kasvanud. Arvestades, et reisijate hulk kasvab oluliselt ja kasutusele tuleb võtta suuremad bussid on hinnanguline puudu olev summa sõitjatele tasuta maakondliku ühistranspordi võimaldamiseks kõigis maakondades kokku u. 15 miljonit eurot. Kuna tegemist on regionaalpoliitilise meetmega tuleks vajalik summa leida riigi ja kohaliku omavalitsu(t)e koostöös.

Seda ettepanekut ei tohiks vaadata kui vaid otsest kulu. Sõitjatele tasuta maakondliku ühistranspordi juurutamisel hoiaksime kokku piletikontrolli kulu ning kuna maakondlik ühistransport oleks tasuta kõigile soovijatele, ei lisanduks kulusid valideerimise tark- ja riistvarale ning nende hooldusele.

Elanikud, kellel jääb tasuta maakondliku ühistranspordi kasutamise tõttu rohkem raha kätte, kulutavad selle muu eluks vajaliku soetamiseks makstes seeläbi tarbimismakse ning elavdades kohalikku majandust.