Aastatepikkuse kogemuse na­jal julgeb Mart öelda, et praeguse tehnika ning rahaliste võimaluste juures suudetakse pakkuda opti­maalset teenust. Näiteks nelja traktoriga tõuseks küll mõne­võrra teenuse kvaliteet, aga li­satraktori püsikulu ja ülejäänud tehnika vähenev koormus viiks kogukulu lakke.

Eelmisel talvel oli paar kriiti­list hetke, kus kogu öösel sadanud lund ei suudetud hommikuks ära lükata. Sajaprotsendiline valmis­olek sellisteks eriolukordadeks ei mahu paraku ühegi valla eel­arvesse. Peame olema efektiivsed olemasolevate võimaluste piires.

Igasugune lumetõrje alane ta­gasiside on alati oodatud telefo­nile 55 512 798 või meiliaadressile lahevesi@lahevesi.ee. Nimetatud telefoninumbrile võib helista­da ööpäevaringselt, tagaside on tänu GPS-süsteemile kiire.

Kogemus näitab, et iga mure peale ei tasu koheselt traktorit välja saata, piiripealsete olukor­dade puhul sõidetakse pigem sõiduautoga reaalset olukorda hindama ja tehakse siis otsus. Inimesed on erinevad, mõnikord sarnaneb lumetõrje töö kiirabiga, kus kõne vastuvõtja peab olukor­da adekvaatselt hindama.

Peale probleemidest tea­da andmise saab vallaelanik olla lumetõrjele toeks ka muul moel - hoidke hooldatavad teed autovabad, jälgige, et traktoril oleks puudeokste vahel piisa­valt ruumi, märgistage teeotsad, evakueerige talveks oma aiapä­kapikud ja muud teeäärsed väi­kevormid turvalisemasse paika. Elanike jäetud takistused teevad niigi pingelise töö keerulisemaks. Kaunistuseks teeserva asetatud kivi võib lume all luurates purus­tada traktori saha ja see omakor­da pahandab hilinenud lumetõrje pärast koju jäänud naabreid.