2007–2013 toimib Comenius iseseisva programmina elukestva õppe programmis, mida finantseerib Euroopa Liit ja milles osalevad 27 Euroopa Liidu liikmesriiki; Island, Liechtenstein, Norra ja kandidaatriikidena Türgi, Horvaatia.

Koostööprojektid

Projektides teevad erinevate Euroopa riikide õpilased ja õpetajad koostööd ühiselt kokkulepitud teema(de)l. Tegevused toetavad üldhariduse õppekava ning on suunatud keeleõppele, õpilaste aktiivsele kaasamisele ja/või kooliarendusele. Lisaks igapäevasele rahvusvahelisele koostööle on projektil ka konkreetne tulemus/toode, mille saavutamise nimel partneritega ühiselt tööd tehakse. Nii võib projekt „ajalukku” minna näiteks mitmekeelse sõnaraamatu, ajakirja, kodulehe, kunstinäituse, videopäeviku, etenduse, uurimistulemuste analüüsi, õppematerjali vms näol.

Projekti sisu lühikokkuvõte

Kaks aastat vältav õppekasvatustöö-arenduslik projekt ’’ Lähiümbrus ’’ /Immediate Surroundings/ keskendub kohalikus omavalitsuses olevatele keskkonna probleemidele kõigis partnerriikides. Kasutades projektis omandatud uusi teadmisi teevad, projekti lõpptulemusena,õpilased kohalikule omavalitsusele ettepaneku ühe mahajäetud hoone looduslähedaselt renoveerimiseks. Osalemine projektis hõlmab tihedat koostööd EU koolidega ja meie koostööpartnerid on: IES LLANERA (Hispaania), Escola Secundaria de Cacilhas-Tejo (Portugal), MIDYAT ANADOLU LISESI (Türgi), Liceul Teoretic ’’Ion Neculce’’ Targu-Frumos (Rumeenia), ISTITUTIO ISTR SUPERIORE L. LUZZATTI (Itaalia) ja I.I.S.S. DE GEMMIS (Itaalia). Koostööd koordineerib Tapa gümnaasium

Projekt koosneb kolmest etapist ja vähemalt 24 mobiilsusest (välislähetusest). Esimeses etapis kohtuvad partnerkoolid esimest korda (Tapal) ja koostavad täpse tegevusplaani. Õpilased keskenduvad kohalikele keskkonna probleemidele ja võrdlevad neid partneritega.

Teises etapis loovad õpilased koolile uudse prügisorteerimise süsteemi. Teine etapp hõlmab ka keskkonnateemalise näidendi lavastamise, mille esitavad algklasside õpilased. Partnerid saavad etendust jälgida Skype-vahendusel.

Kolmas etapp hõlmab keskkonnateemaliste loengute kuulamist, omavalitsuse territooriumil oleva mahajäetud hoone kaardistamist ning omandatud uute teadmiste põhjal ettepaneku tegemist omavalitsusele, selle hoone renoveerimiseks.

Projektis on oluline elu ja koostöö õpilaste ning õpetajate vahel viies Euroopa koolis (kokku) kasvavas Euroopas. Projektitöös puutuvad õpilased ja õpetajad kokku huvitavate keeltega; selles kasutatakse tänapäevaseid info-ja kommunikatsioonitehnoloogia võimalusi, nagu arvuti teksti-, esitlus-, pilditöötlusprogramme, digi-ja veebikaameraid, e-posti, jututubasid jm.

Tähtsad eesmärgid: tundma õppida eri rahvustest inimesi, võõraid maid, kombeid, traditsioone; tunda rõõmu keeleõppest ja edendada keelelist loomingulisust.

Kavandatud projektitööst võidavad kõik osalejad õpetajad ja õpilased, sest projektitegevused aitavad näha nii omaenda kui ka partnerite kultuuriväärtusi. Nüüdisaja meedia kasutamine ja arvutikoolitus annavad osalejatele kogemuse kogu eluks. Projekt esindab ühise koolitöö väärtustamise kasvu Euroopas, sest projekti eesmärgid ja lõpptulemused saavutatakse kõigi osapoolte koostööna.