Elektroonilise bussipiletisüsteemi eeliseks on sularahaga arveldamise vähenemine bussides, mis säästab aega nii reisijatel kui bussijuhtidel.

Ühistranspordis kasutatavale kaardile saab raha laadida nii müügipunktides - R-kioskites, kauplustes ja postkontorites – kui ka internetipankades ning nutiseadmeid kasutades. Bussipiletina on võimalik kasutada ka kiibiga õpilaspiletit, mida saab siduda e-pileti numbriga näiteks pangas või kioskis.

Linnale avaliku bussiliiniveo elektroonilise tasukogumise kesksüsteemi tarkvara, seadmete ja märgiste ostmise riigihanke võitis Ühendatud Piletite AS. Linn sõlmib Ühendatud Piletite ASiga lepingud elektroonilise tasukogumise kesksüsteemi tarkvara, seadmete ja märgiste ostmiseks ning tarkvara ja seadmete hoolduseks järgneva viie aasta jooksul. Kokku läheb see linnale maksma 583 015 eurot. Tasukogumise seadmeid ostetakse 75 bussile. Hankega ostetakse 70 000 sõidukaarti ja 20 000 sõiduõigust tõestavat kleepsu.

„Ühendatud Piletite ASil on olemas kogemused Tallinna ühistranspordis e-piletisüsteemi juurutamisest ja loodame, et Tartus sujub üleminek uudsele süsteemile hästi ning ka sõitjad võtavad selle kiiresti omaks.
Positiivne on see, et e-piletisüsteem on laiendatav ja võimaldab tulevikus ühe kaardiga sõita nii linna- kui maaliinidel ning teiste linnade ühistranspordis,“ lisas Semilarski.