Ümberehituse põhjuseks on liikluse tihenemine. Viimati rekonstrueeriti Räpina mnt seda lõiku aastail 1983-1984. Tee on osaliselt amorti-seerunud ja vajunud. Eraldusribade ning jalgteede puudumine muudab intensiivse liiklusega lõigu ohtlikuks. Puudulik on ka sajuvee ärajuhtimissüsteem. Teede uuendamisel peetakse silmas aastakümnete pikkust perspektiivi.

Tööde käigus likvideeritakse ulatuslikult olemasolevat võsa ja puid ning tehakse alusmetsa raiet, tä-naseks on juba maha võetud teeäärsed kuusehekid. Puud oleksid jäänud teekoridori alla, raie on vajalik ka nähtavuse parandamise ja kraavide puhastamise eesmärgil. Linna piirist kuni Lohkva ristini ulatuv ligi 1,5 km pikkune 4-realine teelõik varustatakse sõiduradade vahelise haljasriba ja põrkepiiretega, samuti valgustusega. Sellel lõigul ei ole tulevikus võimalik igas kohas teed ületada ning vasakpööret sooritada. Ülekäigurajad jalakäijatele on kavandatud Nõlvaku tn ja Räpina maantee ringristmikule, Kaalukoja tee ning Lõõtspilli tee juurde (2 tk), Räpina mnt ja Kabina tee ringristmikule. Tagasipööreteks ja ristuvatele teedele suundumiseks on kavandatud kaks ringristmikku - Lohkva teeristi ning Anne alajaama kohale. Lubatud piirkiirus pärast rekonstrueerimist on ringristmike alal ja vahetus läheduses 50 km/h, ristmike vahelistel teelõikudel 70 km/h.

Ehitusaegse liikluskorralduse eest vastutab ehitaja. Oktoobrikuuni vältavate tööde ajal on kiirus piiratud 70 km/h, töötsoonis 30 km/h. Liiklus on enim häiritud maikuus, mil freesitakse vana teekatet ning algab ringristmike ehitus. Ehitaja peab tagama ehitusperioodil ligipääsu kinnistutele, mis piirnevad ehitusobjektiga.

Oktoobris valmiv objekt läheb Maanteeametile maksma ca 4 miljonit eurot. Tööde teostajaks on AS Lemminkäinen Eesti.