Pole viimasel kolmel aastal olnud ühtegi suve, mil tõsised teetööd poleks Tabasalu kandis liiklejaid häirinud. Tuletagem meelde: 2010 toimus Tabasalu mäe alla kergliiklustee tunneli ehitus, see kestis suve keskpaigast oktoobrini. Paralleelselt rajati ka kergliiklusteed Murastest linna piirini välja, kokku 8 kilomeetrit.. Läinud suvel ehitati kergliiklusteed Murastest Suurupini, 4 kilomeetrit.

Riigi raha eest

Nüüd on siis jälle suure tee ehitus käsile võetud. Rajatakse bussipeatustesse teelaiendusi, ohutussaarekesi jalakäijatele ja paigaldatakse valgusfoore. Kõik ikka selleks, et liiklus ohutum saaks.

Tellija, maanteeameti Põhja regiooni projektijuht Allan Toim: "Projekt kuulubki "Liiklusohtlike olukordade likvideerimise" kategooriasse. Tööd käivad praegu teelõigul Tabasalu- Muraste, rajame ohutussaared ja teelaiendid, kokku viies bussipeatuses: Muraste, Pangapealse, Ranna tee, Sõrve ja Rannamõisa. Samuti paigaldame valgusfoorid."

Tavaliselt on tee-ehituse juures tahvel märkega "Rahastab Euroopa Liit" või "Rajatud Euroopa Liidu toetusel".

Sellel tee-ehitusel pole aga ühtegi märget, kes on rahastajaks. Allan Toim: "Euroopa Liidu rahade toel rajatakse tavaliselt uusi teid või siis kergliiklusteid.

Ohutu liikluse kategooria alla käivad projektid on Eesti riigi ehk siis meie kõigi, maksumaksjate, finantseerida. See tee on üks suurema liiklustihedusega teid Eestis. Ööpäevas sõidab trassil kuni 15 000 sõidukit."

Tabasalu-Muraste teelõigu liiklusohutuse tagamiseks investeerib riik tellija kinnitusel 800 000 eurot, ehitajaks on hankekonkursi võitnud Tref Nord. Valmis peab see teelõik saama 15. juuliks.

Ehitaja, objektijuht Alvar Kraut: "Objektil on iga päev väljas 20 meest, praegu oleme ehitusega graafikus."

Allan Toim: "Siis jääb meil veel reguleerida valgusfoorid, nii et autodel "roheline liin" oleks. Ka ehituse ajal teed ei suleta - valgusfoori abil on ühesuunaline liiklus tagatus ka kõige pingelisemal perioodil."

Alvar Kraut: "Eks sellel ehitusel kõige keerulisem see ongi, et liiklus peab olema tagatud ja samal ajal töö täie pingega käima."

Tiskresse ringristmik

Kui Tabasalu-Muraste teelõigu rekonstrueerimine loodetakse lõpetada juuli keskel, siis ringristmiku rajamine Tiskrest tuleva tee otsa alles algab. Esmaspäeval, ajalehe trükkimineku eel, istus koos tellija - samuti maanteeameti Põhja regiooni - poolt kokku kutsutud töögrupp ja mängis mõttes läbi veel kõik ringtee ehitust puudutavad nüansid. Harku Valla Teataja levimise ajaks peaks töö Tabasalu mäe all juba käima.

Allan Toim: "Ehitaja on sama, Tref Nord, sest see firma võitus mõlemad konkursid." Rahastab projekti jälle Eesti riik, ehituse maksumuseks on kaks miljonit eurot.

Ringtee peaks tunduvalt hõlpsamaks muutma hommikusel või õhtusel tipptunnil Tiskrest Tallinna peale suunduvate autode teekonna.

Allan Toim: "Rae valda Jürisse me rajasime analoogilise ringristmiku ja autojuhtide elu muutus hõlpsamaks, tee läbilaskevõime kasvas tunduvalt."

Tellijal pole ka Tiskre ringristmiku ehitusel plaanis liiklust sulgeda ega valla siseteedele ümber suunata. Ajutiselt suletakse vaid üks liiklussuund.

Uus ristmik peab esimesed liiklejad läbi laskma septembri keskel.

Siis saavad liiklejate suvised kannatused kuhjaga korvatud.