Tööde varasemale lõpetamisele aitas kaasa mitu tegurit. Ühelt poolt soodne ilmastik –asfalteerimistöid ei saanud vihma tõttu teha vaid ühel päeval. Teiseks erinevate ettevõtete tulemuslik koostöö.

Nagu ehitustöödel ikka, oli ka sel korral mõningaid ootamatusi. Näiteks jõudis objektile mitu teise maailmasõja aegset mürsku Männiku karjäärist. Mõned lõhkekehad olid tühjad, kuid mitu olid ohtlikud. Korduvalt tuli töö peatada ja kutsuda eridemineerijad, kes viisid lõhkekehad tagasi Männikule lõhkamisele. Mõeldes sellele, et karjääris tõstis kopp lõhkekeha kallurile, mis omakorda transportis selle koos ehitusmaterjaliga objektile ning kallas maha, misjärel buldooser ja rull töötlesid liiva koos lõhkekehaga, võib igaüks endale ette kujutada, milliseid ohte võib esineda teedeehituses.

Pärast Topi liiklussõlme valmimist on tegemisel ka Juuliku–Tabasalu ühendustee, mille kaudu on võimalik sõita liiklussõlmest edasi Alliku teeni.

Topi liiklussõlme ehituse lepingu raames ehitati ligikaudu 1,3 kilomeetri pikkune sõidutee Jälgimäe teest kuni Maksimarketi taguse raudteeni ja ehitati viadukt üle Pärnu maantee. Rajati kolm ringristmikku ja ehitati ligikaudu 1,1 kilomeetrit jalgteid. Kaotatud on ohtlikud tagasipöörde kohad Pärnu maanteel Maksimarketi esisel ja Salzburgi juures. Vastvalminud viadukti ja rampide kaudu on võimalik liigelda tunduvalt ohutumalt.

Topi liiklussõlme ehituse projekti koostas AS K-Projekt, ehitusjärelevalvet tegi OÜ Vealeidja. Tööd toimusid Maanteeameti põhjaregiooni tellimusel. Lisaks aitasid liiklussõlme valmimisele kaasa mitmed alltöövõtjad.