Juhul, kui maakonnas tekib nõudlus uue ühistranspordi liini järele, võtab kohalik omavalitsus ühendust maavalitsusega, koos leitakse probleemile lahendus. Ida-Viru maavalitsuse avalike suhete nõunik Veiko Taluste tõi näiteks aasta jagu toiminud bussiliikluse Avinurme ja Iisaku vahel, kus Avinurme Vallavalitsus pöördus Ida-Viru Maavalitsuse poole sooviga korraldada bussiühendus. Avinurme-Iisaku liini kulud katavad kohalik omavalitsus ja maavalitsus pooleks.

Teise näitena tõi Taluste välja lahenduse leidmise maakonna piiril asuva Aseri aleviku ühistranspordimuredele: „ Sealsete inimeste teenindamiseks pakkus maavalitsus koostööd bussiettevõttele SEBE. Praegu on SEBE poolt loodud väga hea bussiühendus maakonnakeskusega ja pealinnaga. Osad Tallinn-Narva ja Tallinn-Jõhvi bussid sõidavad Aseri alevikust läbi."

Kui kuni 1.aprillini 2012 teenindasid maakonna liine vanad bussid, siis alates eelmisest kevadest on ka see probleem lahendatud - riik eraldas CO2 kvoodi müügitulust uued bussid ka Ida-Virumaale. Täna teenindavad Ida-Virumaa maakonnaliine bussid, kus on võimalik reisida ka ratastooliga.

„Ida-Virumaal on ühistranspordi kasutamine Eesti keskmisest kõrgem, seega meie maakonnas tehtud investeeringud ühistranspordi väljaarendamiseks on igati õigustatud, märkis Taluste.

„Vaadates tulevikku on meie prioriteediks selles valdkonnas olemasolevate reiside tihendamine. Hetkel viiakse Ida-Virumaa elanike seas läbi uuringut, kuidas muuta ühistranspordi kasutamist maakonna inimestele veelgi kättesaadavamaks ja mugavamaks," rääkis Ida-Viru maavalitsuse avalike suhete nõunik Veiko Taluste.