23. septembril toimus Tallinnas koolijuhtide praktiline seminar „Mida on oodata uuel õppeaastal". Seal jäi kõlama mõte, et mitu aastat ette valmistatud uue riikliku õppekava rakendamise aastaks võib lugeda käesolevat õppeaastat. See tähendab, et igast õpetajast, koolijuhist ja koolist sõltub, kas Eesti hariduselu uueneb ka tegelikult või jääb kõik deklaratiivseks, nii nagu tihti juhtub. Meie koolis on uue õppekavaga tegeldud juba üle poole aasta ja töö jätkub ka sel õppeaastal.

Lisaks sellele rääkis Eesti Haridustöötajate Liidu juhatuse esimees Sven Rondik, et võitlus õpetajate palkade tõusu eest jätkub tulemuse saavutamiseni.

28.-29. septembrini toimus juba seitsmendat korda Riikliku Eksamikeskuse poolt korraldatud rahvusvaheline konverents „Hariduspeegel 2011", kus iga aasta tutvustatakse Euroopa paremaid praktikaid hindamissüsteemide alal. Kahel viimasel aastal on keskendutud õpilaste e-testimise ja kujundava hindamise temaatikale. Need kaks valdkonda on mitmetes teistes Euroopa Liidu riikides juba aastaid kasutusel, meie aga alles otsime oma teed.

Eestis on kaua arutletud riigieksamite vajalikkuse üle. Tänaseks on vastu võetud otsus, et alates 2013. aastast saab meie koolides eri õppeainetes läbi viia e-teste, mis võivad tulevikus kujuneda alternatiiviks riigieksamitele. E-testimine on seotud ka PISA uuringuga, nimelt tahetakse uuring 2015. aastal kogu Euroopas läbi viia elektrooniliselt. Ka Kostivere kool on selles uuringus osalenud ja õppetöö kvaliteedile positiivset tagasisidet saanud.

Kõige olulisemaks teemaks sellel konverentsil oli kujundav hindamine. Esinema olid kutsutud Londoni King's College'i teadurid, kes on Inglismaal kujundava hindamisega tegelnud ligikaudu 15 aastat. Eesti kooli jaoks on see võrdlemisi uus lähenemine õpilase arengu toetamiseks. Lihtsalt öeldes tähendab kujundav hindamine sõnalist kirjeldavat tagasisidet õpilasele ja tema vanemale, mille eesmärk on anda infot õpilase teadmiste ja oskuste kohta ning pöörata tähelepanu sellele, mis vajab arendamist. Meie uues riiklikus õppekavas on kujundavale hindamisele antud oluline roll, aga vastavat koolitust on Eestis veel vähe tehtud ja paljudele pedagoogidele on see veel küllaltki võõras valdkond. Kostivere koolis toimus eelmisel aastal kaks sellise hindamisviisi alast koolitust, millele tuleb järg ka sel õppeaastal.

Praktiliselt hakkame kujundavat hindamist sisse vii-ma algklassidest. Iga uue asjaga harjumine nõuab aega. Lähiaastatel on kujundava hindamise ja aktiivsete õppemeetodite juurutamisel Eesti kooli arengus oluline roll.