Uus diiselrong peatus Lelle jaamas



Ratastoolis noormees seekord rongi ei pääsenud. Foto: Kaire Soomets
Ratastoolis noormees seekord rongi ei pääsenud. Foto: Kaire SoometsValla Vaatleja

15. oktoobril oli huvilistel võimalik tutvuda uue diiselrongiga, mille sarnased alustavad sõitmist 1. jaanuaril 2014. Teekonnal Tallinnast Viljandisse peatus rong ka Lelle raudteejaamas, kuhu oli kogunenud hulk huvilisi.

Erksates toonides uhiuue rongi saabumine jaama oli harjumatult vaikne. Tavapärast nõksutavat metalset rongihäält kuulda polnud, kuid uhke vile lasi vedur kuuldavale küll. Seismajäänud rongist hüppasid esimestena välja Gena ja Potsataja, kes jaamasolijaid rõõmsalt tervitasid. Sama elevil olid ka Elroni juhatuse liikmed, kes inimesi lahkesti uudistama palusid.

Rongisõidu harrastajad peavad esmalt harjuma asjaoluga, et vagunisse pääseb nupuvajutusega - kui uks nina ees sulgeb, tuleb julgesti vajutada rohelist pääsunuppu. Kui kõik perrooniuuendused tehtud, pääsevad vagunisse mugavalt ka ratastooliga liikuvad inimesed. Tollel esitluspäeval pidi Lelle jaamas rongi uudistama tulnud ratastoolis noormees siiski veel ooteplatvormile jääma.

Seestpoolt on vagun avar, helge, mugav, suure ja moodsa WCga. Mainimata ei saa jätta kogu rongi katvat tasuta Wifit ja esimese klassi olemasolu. Rongi tutvustavad asjaosalised rääkisid, et tulevikus on reisijate päralt ka nii-öelda toidukäru, kust juua ja tagasihoidlikku suupistet osta saab.

Kohti on ühes vagunis vähem kui nendes reisirongides, mis praegu liinil sõidavad. Seetõttu hakkab liinil Tallinn-Lelle sõitma lisarong ning Lellest saab omakorda oluline ümberistumisjaam, kus tuleb valida, kas minna edasi Pärnu või Viljandi suunas.

Uutest rongidest veel niipalju, et esimeses klassis on arvutilauad koos pistikupesadega, turvakaamerad, jalgrattahoidjad kuni 10 rattale, kliimaseadmed, infosüsteem, sisetelevisioon ja jaama nimesid teatab absoluutselt arusaadavalt läbi kõlarite kostev malbe naishääl.

Maksimaalkiirus on 160 km/h. Sõit Türile möödus mugavas rongis imekiiresti - täpset aega ei vaadanud, kuid pisut rohkem kui veerand tunniga.
______________________________________________________________

Siim Kallasega Rail Balticu teemadel

Vahur Tõnissoo tegi Valla Vaatleja korrespondendina lühiintervjuu Euroopa Komisjoni asepresidendi Siim Kallasega. Teemaks Rail Balticu trassivalikute planeerimine.

Loe veel

Vahur Tõnissoo: Keskkonnaeksperdid on öelnud, et keskkonnamõjude hindamiseks on Rail Balticu trassivalikute kavandamisel tegemist pretsedenditu kiirustamisega. Teada on, et selleks, et saada Euroopa rahasid, peab 2014. aastaks olema üks trass paigas. Teie ütlete, et Euroopa Liidu jaoks on see üks tähtsamaid transpordiprojekte. Kuid kas seda ei võiks lükata järgmisesse eelarveperioodi?

Siim Kallas: Aga mis te arvate, mis sel ajal paremaks läheb. Ma väidan, et mitte midagi. Ma väidan, et asi läheb hullemaks. Kui te arvate, et selle pikema aja jooksul õnnestub saavutada rohkem kokkuleppeid, siis teil on täiesti vale arusaam. Mida rohkem on aega, seda hullemaks asi läheb. Mingi aeg peab loomulikult olema igasuguste kokkulepete tegemiseks, kuid mingil ajal on vaja teha otsused.

Paremaks saab minna see, et tehakse korralikud uuringud, välitööd ja võib-olla jõutakse ka seadusandlik baas viia sinnani, et kokku leppida, kuidas normaalselt ja õigluslikult kompenseerida tekkivad kahjud.

Aga see on neli aastat vana asi ju. Meie oleme Euroopa tasemel vaielnud nende asjade üle kolm aastat. Suured vaidlused on olnud, kuid need on nüüd tehtud. Kui riigid ei lepi kokku, siis seda projekti ei tule.

Ma loodan, et riigid lepivad kokku.

Ma loodan ka ja ma suhtun sellesse tõsiselt. See on igal pool nii, et kui mõni projekt on konkreetselt tulemas, tekivad küsimused: kas see tuleb minu aia tagant läbi? Aga siis tuleb leida lahendused ja vaadata trassid üle ja kuidas võimalikud kahjud kompenseeritakse. Pealegi võtab see ehitamine väga palju aega. See on väga tüüpiline ja mul pole midagi selle vastu, et on sellised vaidlused, aga ma ei arva, et aja pikendamine annab parema tulemuse.

Osta koos Maalehega praktiline käsiraamat igapäevastest ilmatarkustest hinnaga vaid 4,99 €!
Vaata lähemalt

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare