Väga selgelt on välja toodud käsitöö ja kodunduse tundide mahud ning tehnoloogiaõpetusega lõimumine.

1.-3. klassini on tööõpetus poistele ja tüdrukutele ühine (õpitakse algtõdesid), neljandast klassist jagunevad õpilased oma soovide ja huvide põhjal õpperühmadesse, valides õppeaineks kas käsitöö ja kodunduse või tehnoloogiaõpetuse. Õpperühmadeks jagunemine ei ole soopõhine - see võimaldab igal õpilasel süvendatult tegelda teda huvitava õppeainega.

Rõhk rahvuslikkusel

Käsitöö ja kodundus koosneb igal õppeaastal neljast osast: käsitöö, kodundus, tehnoloogiaõpetus ja projektõpe. Igal õppeaastal (välja arvatud 4. ja 9. klass) vahetavad õpilased vähemalt neljaks õppenädalaks õpperühmad. Tehnoloogiaõpetus asendub kodundusega ning käsitöö ja kodundus tehnoloogiaõpetusega.

Uues õppekavas on suur tähtsus tööprotsessil, loomingulisusel, töö teostamisel, esitlemisel, analüüsil. Tunduvalt väiksem osakaal on erinevate töövõtete omandamisel.

Õpilane peab tundma rahvuslikku omapära ja väärtustama rahvakunsti. Käsitöö ja kodunduse tund pakub hulgaliselt võimalusi teoreetiliste teadmiste rakendamiseks praktikas, ainekavas on kokkupuutepunkte nii matemaatika, loodusõpetuse, keemia, füüsika kui ka teiste õppeainetega.

Käsitööga tegelemine peab tooma õpilasele loomisrõõmu, olema heaks praktikaks meeskonnas ja rühmas töötamisele, andma praktilisi oskusi elus toimetulekuks ja eelkõige tekitama positiivse eduelamuse. Tähtis on oma töö planeerimise oskus ning vastutuse võtmine tähtaegade osas.

Loovus annab õpilasele võimaluse millegi käega katsutava ja silmaga nähtava loojana. See on on eriti oluline praeguses, üha virtuaalsemaks muutuvas maailmas. Kiire elutempo ja võimaluste rohkus erinevate asjadega tegelemiseks seab õpetajale ülesande anda sobiva ajakulu ja raskusastmega töid, mis samas oleksid ka huvitavad teostada.

Tabasalu ajast ees

Käsitööõpetajana tean kui oluline on hea õppekeskkond. Tabasalu Ühisgümnaasiumi 25-aastase ajaloo jooksul on kõik senised juhtkonnad mõistnud oskusainete olulisust ja toetanud igati õpetaja tegevust, aidanud soove ellu viia.

Kodundustunnid poistele, mis paljudes koolides olid kuni uue õppekava loomiseni vaid unistuseks jäänud, said Tabasalu koolis alguse juba aastakümneid tagasi. Kuigi käesolevast õppeaastast see traditsioon lõppes, annab uus õppekava võimaluse kodundusõpet jätkata. Kõigile õpilastele võrdsete arenguvõimaluste tagamiseks paneb uus õppekava koolile (kooli pidajale) konkreetsed kohustused õppekeskkonna loomisel.

Lisaks hästisisustatud õppeklassile ja õppeköögile on vajalikud ka rahalised vahendid õppevahendite ja materjalide ostuks. Loodame vallavalitsuse ja juhtkonna toetavale suhtumisele ka edaspidi.