Vestlusringis käidi välja mitmeid mõtteid ja tähelepanekuid. Olulisim on tõdemus, et poisid ja tüdrukud lihtsalt mõtlevad erinevalt. Poisid tahavad teada, miks nad midagi tegema peavad ning neile meeldib praktiline tegevus. Tüdrukud tegutsevad intuitiivsemalt ning on tugevad teoreetilises osas.

Räägiti ka teadlaste ja spetsialistide ideest, et kohustuslik kooliharidus peaks olema 6-klassiline, edasi saaksid mitte kõige helgema peaga, aga tegusad noored minna kutsekoolidesse. Samas see, et õpilase tunnistusel pole viiterida, ei tähenda veel, et temast ei saaks tubli ja edukas inimene.

Poiste keeruline aeg

Põltsamaa Ühisgümnaasiumi psühholoog Väino Mannermaa tõi poiste murekohad välja vanuse kaupa.

Ilmnes, et alates 4. klassist süvenevad poistel mitmesugused probleemid, mis jõuavad kõrgpunkti põhikooli lõpuks. Pärast seda olukord stabiliseerub ning muredega noormehi jääb vähemaks. Kõige teravam on olukord 7.-9. klassini ehk ajal, mil poisikesest saab aegamisi noormees. Halveneb õppimine, tuleb ette allumatust.

Ühiselt jõuti seisukohale, et õpetajad, eriti naisõpetajad, peavad oma meetodeid muutma, et poistele teistmoodi läheneda. Puhtalt poiste ja tüdrukute klassid on siin-seal läbi proovitud, kuid päris õige ei ole see kokkuvõttes siiski olnud. Pigem võiks rohkem olla neid üksikuid aineid, mida õpitakse eraldi.

Loe pikemalt ajalehest Vali Uudised.

Hea lugeja, mida arvad sina, kuidas poiste õppeedukust tõsta saaks?