Raivo Uukkivi sõnul on inimesi massiivselt rünnatud pooltõdedega ning seetõttu arvavadki paljud, et liitmine aitab kõik probleemid lahendada.

„Kui vaadata Lääne-Viru maavanema käekesega joonistatud kaarti, siis selline jagamine ei ole kindlasti mõistlik. Kui Vihula valla kontekstis spekuleerida selle kaardi ümber, siis tuleks minna üle Harjumaa piiri ja kokku liita Vihula valla Lahemaa rahvuspargi osa tänasesse Kuusalu valda jääva Lahemaa rahvuspargi osaga ning nendega liita ka Loksa linn. Siis oleks mingigi loogikaga tegemist. Aga rõhutan, et enne kaardi joonistamist ja piiride muutmist tuleb ümber vaadata palju muudki. Möödunud nädalal avalikuks saanud kaardi põhjal võib öelda, et Vihula valla tänasel territooriumil elavatele inimestele või tegutsevatele ettevõtjatele ei muutu miski ei paremaks ega halvemaks, sest joon kaardil ei saagi midagi muuta," arutles Uukivi.

Sellisel kujul reformikava Vihula vallavanem realistlikuks ei pea. "Selline reformikava eeldaks vähemalt valitsusliidu täielikku üksmeelt. Seda ju täna pole. Seega veelkord - tegemist on valimiste-eelse asendustegevusega, kus IRL-il lastakse võbeleda ja arvata, et neist midagi sõltub. Küll varsti rihm pingule tõmmatakse.
Üldse oli ministri kuuest mudelist neli vaid territooriumiga müramine, millel puudus muu sisu. Kahel oli ka sisuline mõõde - kahetasandiline omavalitsus ja omavalitsusliitude mudel. Muide, 2012. märtsis toetasid kõik omavalitsused just seda koostööle suunatud mudelit. Sellele pani minister vastu 67-lt vastajalt saadud tagasiside, kus 67% vastajatest toetas tõmbekeskuste mudelit. Kummaline - ca 45 toetajat vastandati ca 230-le sootuks teise lähenemise toetajale," meenutas Raivo Uukkivi.

Omavalitsusliidu ja maavanema ettepaneku vahel on suured käärid

Tamsalu vallavanem Toomas Uudeberg ütles tõmbekeskuste nimekirja kommenteerides, et talle tundub, et ministri sõnastus pole täpne: „Midagi ei ole täna, vähemalt Lääne-Virumaal, kokku lepitud. Omavalitsusliidu ja maavanema ettepaneku vahel on suured käärid. Kuid olen nõus ühega - kusagilt otsast tuleb alustada ja algus on tehtud. Edasi peab järgnema kolm aastat sisulist tööd. Mina ei kasutaks sõna tõmbekeskus, üldjuhul tõmbab inimest täna töökoht ja eluks vajalik kaubandus. Elukohaks valitakse korralikust töökohast mõistlikul kaugusel olev vajalike infrastruktuuriga ja korraliku elukeskkonnaga igapäevateenuseid pakkuv piirkond. Sõna „tõmbekeskus" on oluliselt eksitav, kuigi paremat ei oska ka ise pakkuda."

Toomas Uudebergi sõnul ei saa maavanema väljapakutuga nõustuda ka seetõttu, et omavalitsusliidu poolt tellitud uuring nimetas Tamsalut ühe keskusena, ministeeriumi poolt avaldatud kaadrilt Tamsalut aga ei leia.

Vallavanem tõdes, et välja käidud reformikaval on iva sees, kuid hetkel ei ole veel midagi selge ning läbirääkimised tegevusvaldkondades peavad järgmisel neljal aastal täie hooga käima minema. „Teemaks ei ole niivõrd vallamaja asukoht, kuivõrd mõistlike võimalustega asjaajamise korraldamine. Seda kõike saab teha mõistlikult siis, kui riik on omavalitsustega mõistlikes partnerlussuhetes, mitte ülemuse-alluva vormis. Eesmärgiks peab olema tavainimese normaalne toimetulek Eestis sõltumata elukohast, seda ainult omavalitsuste ühinemisega ei saavuta. Peab olema selge riiklik regionaalpoliitika, mitte parteipoliitika."