Viimased üheksa aastat töötasin Tallinnas avalikus sektoris. Viimati tegelesin Tallinna kesklinna valitsuse linnavara osakonnas igapäevaselt Tallinna kesklinnas asuvate ärikinnisvaradega. Töö oli väga mitmekesine ja huvitav - käidud sai väga paljudel objektidel, kuhu muidu tavainimesena ei oleks pääsenud, näiteks nagu siis maa-alused käigud, vanalinna katused jmt.

Tallinna kesklinna valitsusse tulin Kristiine linnaosa valitsusest, kus olin algul alaealiste komisjoni seketär ja hiljem noorsootöötaja. Noortetööle lisandus Kristiine linnaosa vabaaja ürituste korraldamine ja Eestis ühe viie suurima laada hulka kuuluva Kristiine laada peakorraldaja roll. See oli väga huvitav ja mitmekesine aeg. Olen töötanud ka erasektoris, nii pangas kui laeva peal, lisaks teised väiksemad kohad.

Viimsisse sattusin esimest korda 90ndate keskel. Algul olin siin rohkem suviti, kuid mida aeg edasi, seda rohkem lisandus teisi aastaegu. Mäletan veel hästi seda, kui Viimsi oli väga tühi ja kui sai väikse poisina ringi kolatud endise vene sõjaväe punkrites ja käikudes. Nüüdseks pole neist pea midagi järele jäänud, paljud põllud ja metsadki on saanud elamumaadeks.

Vallavalitsuses juhid kommunaalameti ja keskkonnaameti tööd. Millised tööd vajavad kommunaali valdkonnas kõige kiiremat tegemist, kuna just need asjad puudutavad tavalisi vallakodanikke kõige otsesemalt?

Teed ja kõik nendega seonduv, olgu selleks siis augulappimine või vana tee täielik renoveerimine. Aga kahju on sellest, et hetkel ei ole võimalik renoveerida ühtegi teed, kuna valla finantsvõimekus pole piisav.

Tänu eelmistele, kes ei osanud suurt pilti vist hästi näha, tehti paljud otsused klapid peas ja kommunaalvaldkond oli just see valdkond, mida alati kõige rohkem kärbiti.

Keskkonnaametis tegeleme hetkel väga pingsalt uue hankega, et viimsilaste prügi saaks ikka järgnevatel aastatel korralikult ära veetud, samuti anname oma panuse, et saaks ka seda hinda allapoole tuua.

Kas ka Viimsis peaks olema tasuta ühistransport?

Tasuta asju ei ole olemas, keegi maksab selle ikkagi kinni. Kuid kuna ligemale 70- 80% viimsilastest käib Tallinnas tööl, koolis või lasteaias, siis on ka viimsilased kaudselt süüdi selles, et need nimetatud suunad on tipptundidel umbes. Üks lahendus on siin tõesti ühistransport.

Tallinna Linnatranspordi bussid ja Harjumaa Ühistranspordi bussid on väga korralikud ja mugavad. Liigume vallas järk-järgult selle suunas, et kõigepealt saaksid lapsed sõita tasuta valla siseliinidel ja bussis nr 114. TLT bussides on bussisõit tasuta kõigile lastele ning alates vanusest 65. Seda kõike aitaks kiirendada tegelikult iga valla elanik.

Praegu elab Viimsi vallas neid, kes on end siia sisse registreerinud, 17 936 (Viljandi linnast jääme maha 552 elanikuga). Kuna reaalselt on see arv aga kuskil 25 000 inimest, siis jääb vallal väga palju maksuraha saamata. Selle abil saaks kas bussisõitu kompenseerida, teid parandada/renoveerida, sporditingimusi parandada vmt.

Millise hinnangu annaksid tänasele Viimsi keskkonna seisundile?

Viimsi terrirooriumist üle 30% moodustavad metsad. Meri ümbritseb meid lääneja idaküljest. Oleme täielikult looduse rüpes ja meelevallas. Kuid Muuga sadamahaisu terror teeb jätkuvalt muret ja sellega tegeleme samuti, sest mõnede tuulesuundadega on idakaldal teatud kohtades hais ikka veel kodud oma meelevalda haaranud. Seega on kohti, millega võime rahul olla, ja on ka kohti, kus ei saa üldse rahul olla.

Räägi veidi ka oma huvidest ja hobidest, mis meelt erksana aitavad hoida.

Minu peamine hobi on jäähoki, millega oma meelt erksana hoian. Kui on olnud mahti, siis lisaks jääpall, mille kaudu olen Eesti riiki ka MM-idel esindanud. Suvel lisaks rulluisutamine, jalgrattaga sõitmine ja aastaringselt lihtsalt jalutamine perega. Ning lisaks teisedki sportlikud tegevused.

Abivallavanem Oliver Liidemanni põhitegevused:

  • ühisveevärk ja kanalisatsioon
  • jäätmeveo korraldamine
  • energeetika
  • side
  • heakord
  • teedeehitus ja korrashoid
  • liikluskorraldus ja korrashoid