Ma tänan heade soovide eest. Tulin Viimsisse elama ca 16 aastat tagasi noore inglise filoloogia tudengina ja alustasin tööd inglise keele õpetajana Püünsi Põhikoolis. Mõned aastad hiljem võtsin üle õppealajuhataja kohustused. Püünsi Kool õpetas mulle palju - õppisin seal nii õpetajaks, klassijuhatajaks kui ka noore kollektiiviga koostöös koolijuhtimist. 9 aastat selles koolis andis mulle hea kogemuse edaspidiseks. Olen nendele inimestele, kellest mõned veel tänagi Püünsis ametis, väga tänulik. 2005. aastal kandideerisin Viimsi Kooli arendusdirektoriks.

Siit võiks edasi minna juba arendusdirektori ameti juurde, mida Viimsi Koolis viimased 7 aastat olete pidanud. Millega sellel tööpostil põhiliselt tegeleda tuli, millised ettevõtmised on kõige enam meelde jäänud?

Arendusdirektori peamisteks töövaldkondadeks on kooli õppekava arendus, õpetajate toetamine läbi mentorluse ja erinevate koostöövormide, kooli sisehindamine ja rahvusvahelised projektid. Õnnestunud ettevõtmisi on olnud mitmeid. Esimesest tööaastast on meelde jäänud kaks olulist "töövõitu": idee määratleda Viimsi Kooli sümbolite õhk, maa, tuli ja vesi kooliastmena ja sinna kõrvale tekitada neist akronüüm lisades kooliastmele sobivad tegusõnad (nt ÕHK - õpin, hoolin, kasvan). Tookord sai õpilasesindusele antud ülesanne need iseloomustavad sõnad leida. Teine suurem algatus oli sisekoolitussari "Kogemuste Koda". Aastate jooksul olen kõige rohkem rõõmu tundnud Harjumaa Õpetajate konverentsi 2009 "Ka sisaliku tee kivil jätab jälje", Viimsi hariduse visioonikonverentsi, rahvusvahelise õpilaskonverentsi ning korraldatud rahvusvaheliste Comenius ja Nordplus projektide üle. Loodan siiralt, et eelmisel aastal algatatud töötubadega isadepäeva projekt jätkub samuti.

Direktoriks kandideerides oli Teil kindlasti oma nägemus, oma visioon kooli arengust ja tulevikusuundadest. Paluks seda ka lugejaga jagada. Kuna väga detailseks leheruum minna ei võimalda, siis olulisemad märksõnad annaksid asjast aimu.

Tänasel haridusmaastikul on igal koolil võimalus kujundada välja oma profiil, tegevused ja nende mõõtmed.

Olen alati rõhutanud, et kooli põhieesmärk on õpilase arengu toetamine. Viimsi Kooli keskkond on turvaline, seal on ruumi, õhku ja valgust, mis on isiksuse vaba arengu eeltingimus. Õppijatel on võimalik omandada uusi teadmisi, arendada erinevaid oskusi, saada vajalikke nõuandeid ja suunamist ning tegeleda loomingu või spordiga. Koolil on mitmeid arenguvõimalusi ja parenduskohti. Palju sõltub tulevikuplaanide osas valla üldisest haridusvõrgu kavast.

Kvantiteedilt oleme kasvanud väga kiiresti. Kvaliteet on üks olulisim komponent, mida selle hulga juures ei tohi alahinnata. Tegemist on meie endi lastega, kes on kõik väärt igaühele sobivaimaid võimalusi.

Kuidas on Teie meelest võimalik õppetööd muuta atraktiivsemaks, huvitavamaks, tekitada lastes suuremat õpihimu ning tahtmist rõõmuga kooli tulla?

Siin on kaks olulist partnerit: õpetaja ja lapsevanem. Kui neil on ühine eesmärk, usaldus ja koostöö, siis on lapsel head ja turvalised kooliaastad. Sellest väärtusruumist ja õpikeskkonnast, mille loob õpetaja oma tunnis ja enda ümber, saab alguse õpihimu ja koolirõõm.

Laps tunneb ennast tunnis hästi ja tahab õppida, kui tema ees on õpetaja, kes oma hoiaku ja suhtumisega innustab õppima ja infot ka kodus juurde otsima.

Väga suur roll on juba klassiõpetajal, kes selle kultuuri oma klassis loob. Uus põhikooli õppekava ütleb väga selgelt, mis on põhikooli ülesanne. See on nii hariv kui ka kasvatav ning seda saab jagada koostöös lapsevanemaga. Vastutuse õppimise eest võtab aga õpilane.

Kas Viimsi Kool võiks rohkem keskenduda mõnele õppesuunale või kallakule, olgu see siis reaal või humanitaar või hoopis midagi uut ja enneolematut?

Viimsi Kooli gümnasistil on täna võimalus valida kolme õppesuuna vahel: keelesuund, majanduse ja sotsiaalainete ning matemaatika ja loodusainete õppesuund. Kui koolivõrk muutub ja koolist saab progümnaasium- gümnaasium, saame õppsuundadega alustada juba 7. klassist. I ja II kooliastmes ei ole me planeeritud õppesuundade loomist ja ei pea seda ka vajalikuks.

Kuna leht ilmub vahetult enne 1. septembrit, siis paar hästi konkreetset küsimust: mitme esimese klassiga tänavu alustate, kui palju lapsi kooli tuleb, kas kogu õpetajate kaader on olemas?

Alustame tänavu kümne esimese klassiga, millest üks on väikeklass ja kaks järgmisel õppeaastal Randvere Põhikooli üleviidavat klassi. Hetkeseisuga alustab meil 1. klassis kokku 211 õpilast. Väikeseid liikumisi võib veel augusti viimasel nädalal olla. Õpilaste koondarv jääb pisut alla 1600. 1. septembriks on meil kindlasti kogu vajalik kaader olemas.

Olete vallavolikogu liige ning juhite noorsoo- ja hariduskomisjoni. See tähendab, et Teil peaks olema üsna selge pilt ka laiemalt valla hariduselus toimuvast. Mis Teie meelest vajab muutmist või ümberkorraldamist, aga samas ka - millega olete kõige enam rahul?

Kogemus vallavolikogu liikme ja komisjoni juhina on olnud väga vajalik. See on mulle õpetanud vaatama tervikpilti.

Ei saa näha vaid üht või teist kooli selles haridusvõrgus, vaid neid koole on tänase seisuga kolm, lisaks lasteaiad ja huvikoolid, mis teenivad sisuliselt kõik üht eesmärki. Randvere Põhikooli valmimisega ei kata me ära koolikohtade tegelikku vajadust täielikult. Kõige suurem mure jääb järgmistel aastatel keskuse piirkonda, kus meil on sündivuse järgi rohkem lapsi kui meil on reaalselt koolikohti. Vajame siia kindlasti üht põhikooli (1.-6. klass) juurde või vähemalt Viimsi Kooli väikese maja juurdeehitust. Laste arv ei ole vähenemas, vastupidi. Lasteaia kohajärjekord on endiselt pikk ja loodan, et saame uuel aastal ühe lasteaia maja juurde, mis olukorda tõsiselt leevendaks.

Huvikoolide ruumid ei võimalda kõikidele pakkuda võrdseid võimalusi kunstiga tegelemiseks või mõne pilli õppimiseks. Eks neid kitsaskohti on veel, kuid olen väga rahul sellega, et üle poole Viimsi valla eelarvest läheb haridusele, mis tähendab seda, et meie vallas väärtustatakse lapsi ja haridust. Samuti olen rahul sellega, et meie haridusasutused on avatud koostööle ja sellele tuleks ka rohkem tähelepanu pöörata.

Lõpetuseks rändaks algusse tagasi ja läheks veel veidi isiklikumaks. Teil on kaks poega, nii et tunnete piisavalt ka lapsevanema vaeva, vastutust ja võlusid. Millega aga akusid laadite, vabal ajal end päevapingetest lahti lülitate, et rõõmsat meelt ikka kauemaks jaguks?

Päevapingetest aitab vabaneda mõni hea raamat või pikem jalutuskäik. Minu akuks on aga pere. Nemad tuletavad mulle meelde, mis on tegelikult kõige tähtsam, kui ma vahel kipun end töö juurde unustama. Mul on väga hooliv ja toetav abikaasa ning vahvad pojad. Seetõttu olen väga õnnelik inimene. 
___________________________________________________

Viimsi Keskkooli direktori konkursist

Viimsi Keskkoolil on alates 1. septembrist uus direktor, kooli asub juhtima seni arendusdirektorina töötanud Karmen Paul.

Kuna üle kümne aasta Viimsi Keskkooli direktorina töötanud Leelo Tiisvelt otsustas direktoriametist loobuda, asus Viimsi Vallavalitsus kevadel otsima uut kooli direktorit.

Viimsi Vallavalitsus kuulutas 20.04.2012 korraldusega nr 279 välja Viimsi Keskkooli direktori vaba ametikoha täitmiseks korraldatava avaliku konkursi ja moodustas konkursikomisjoni.

Komisjoni esimees oli abivallavanem Jan Trei ning komisjoni kuulusid volikogu noorsoo- ja hariduskomisjoni esindaja Arne Saluveer, vallavalitsuse personalispetsialist Kristi Tomingas, Viimsi Keskkooli hoolekogu esindaja Vaike Murumets ning vallavalitsuse noorsoo- ja haridusameti esindaja Kadi Bruus. 11. maiks 2012 laekus vallavalitsusele 8 avaldust ning 7 kandidaati läbisid dokumendivooru ja kutsuti vestlusele.

Pärast esimest vestlusvooru otsustas komisjoni koostöös vallavalitsuse ja Viimsi Keskkooli hoolekoguga viia läbi teise vestlusvooru, kus osales 3 kandidaati. Teises vestlusvoorus arutati nii Viimsi Kooli tulevikku puudutavaid küsimusi, kui ka üldisi ja aktuaalseid Eesti haridusvaldkonda puudutavaid küsimusi.

Komisjoni liikmed ja hoolekogu esindajad kaalusid kahe kandidaadi sobivust Viimsi Keskkooli direktori ametikohale, kellest üks võttis viimasel hetkel oma taotluse tagasi.

Viimsi Vallavalitsuse 26.06.2012 korraldusega nr 490 kinnitati Karmen Paul Viimsi Keskkooli direktori ametikohale alates 01.09.2012.

Viimsi Vallavalitsus tänab Leelo Tiisvelt pikaajalise kohusetundliku südamega tehtud professionaalse töö eest Viimsi Keskkooli direktorina ning soovib edu, jõudu ja kordaminekuid uuele direktorile Karmen Paulile!