Viimsi kooli poisid ehitasid tulevikuauto
Ligi 40 autot võistles Stokkeri meistrivõistluste finaalis 11. mail. Tänavuste meistrivõistluste "Ehita tulevikuauto!" tingimus oli, et kuni 30 cm pikkusi automudeleid ei või edasi vedada fossiilseid kütuseid kasutav jõuallikas. Osalejad valisid mootoriks kummi, hiirelõksu, propelleri, suruõhu, süsihappegaasi, mõõdulindi, kellavedru või vastukaalu. Finaalis oli lisaks ideele ja kvaliteedile kriteerium kiirus - autod pidid aja peale läbima 10 meetri pikkuse raja vaibal ja libedal põrandakattel.
Peep Pajumäe, Stokkeri turundusjuht: "Seekordsed, seitsmendad meistrivõistlused olid erilised, kuna esimese nelja võistleja seas oli kaks tüdrukut ja esmakordselt oli meie võistlus rahvusvaheline: Oskars Raudinš Lätist tuli oma kiire ja korralikult ehitatud autoga teisele kohale. Finaali jõudnud autod olid väga kvaliteetselt ehitatud, disain ja ideed väga huvitavad. Oli eriti kiireid mudeleid: Tääksi Põhikooli süsihappegaasi balloonist väljunud gaasijoa jõul liikunud Punane Nool läbis raja ajaga alla ühe sekundi! Kiire auto oli ka Viimsi poistel, kelle reaktiivsõidukit lükkas edasi vee- ja õhujuga."
Kokku valmistasid Eesti ja Läti koolide 5.-9. klassi õpilased 2013. a meistrivõistluste eelvoorudeks üle 150 automudeli.
Žüriis olid ja ideed, disaini ning kvaliteeti hindasid Aare Baumer Energiakeskusest, tööõpetuse õpetajad Vjatšeslav Stepanov Tallinna Pae Gümnaasiumist, Jürgo Nooni Ristiku Põhikoolist ja Elmar Ots Autolehest.
"Ehita tulevikuauto!" finaali tulemused: I koht: Laura Tasa, Tõrva Gümnaasium, auto Lepatriinu; II koht: Oskars Raudinš, Riia Kristlik Kool, auto Purgens (tõlkes Purgeen); III koht: Mehis Suigusaar, Tääksi Põhikool, auto Punane Nool.
Alates 2006. aastast on õpilastele korraldatud tuulelohede, kiirendusautode, raadio teel juhitavate autode, paatide, veotraktorite, amfiibautode meisterdamise võistlusi.